A rádiókban egyelőre még nem halljuk pörögni Noonoouri nevét, de az online térben már évek óta jelen van az örökké 18 éves lányfigura. Karakterét a mesterséges intelligencia alkotta, korábban pedig olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Marc Jacobs, a Dior vagy a Versace, de Naomi Campbell és Kim Kardashian érdekeltségeivel is kapcsolatban volt a jelenleg 400 ezer Instagram-követővel rendelkező figura.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nemrég egy német DJ, Alle Farben segítségével kezdte el bontogatni szárnyait a zene világában Noonoouri. Meg is született első videoklipje, a szám a Dominoes címet viseli. A dal maga emberi munka eredménye a szövegtől a hangszerelésen át az utolsó másodpercig, csupán az előadását bízták a virtuális sztárra.
Noonoourinak egy hús-vér ember kölcsönözte az alaphangját, azonban a mesterséges intelligencia azt úgy keverte újra, hogy egyedi karaktere legyen, így elvileg hallás után nem ismerhetünk rá senkire belőle. A projekt meggyőzte az egyik legnagyobb lemezkiadó, a Warner Music közép-európai ágát, és lemezszerződést kötöttek a virtuális karakterrel.
Hivatalos információk nem láttak napvilágot a szokatlan kontraktus kapcsán, azonban forintban milliárdos tételről számolnak be itt-ott. Annyit biztosan lehet tudni, hogy a zeneírók, illetve a zenészek a dalok jogdíjaiból ugyanolyan arányban részesülnek, mint bármely hagyományos zeneszám esetében.
Noonoouri megjelenésének alapjait egy müncheni dizájner, Joerg Zuber fektette le, leírása szerint a zenei projekt beindításán két évet dolgoztak.