A zeneiparban már rég nem csak a kézzel fogható eladott lemezek számítanak a siker zálogának, sokkal fontosabbak az online lejátszások, legyen szó akár Spotify-ról, YouTube-ról vagy újabban a TikTokról.
Ezek közül talán a legfontosabb felület a Spotify, melyet gyakorlatilag uralma alá hajtott The Weeknd 2023-ra fordulva. A kanadai énekes-dalszerző éppen 2022 utolsó napján vált a Blinding Lights révén a leghallgatottabb dal előadójává, a trend pedig kiterjedni látszik más számaira is.
Mi sem jobb bizonyíték erre annál, hogy február 27-én bejelentették, hogy
Hasonlóra még nem volt példa a zenestreamelő oldal történetében.
It’s official: On February 27, The Weeknd became the first artist in Spotify History to reach 100 Million monthly listeners 🏆 pic.twitter.com/YwslzheIDN
— Spotify (@Spotify) February 27, 2023
Előnye nem kicsi. A Billboard információi szerint Miley Cyrus követi őt az örökranglistán 82,5 millió indítással, majd Taylor Swift és Drake következnek. Utóbbiak dalait legsikeresebb érájukban 80,3, illetve 68,6 millióan indították el egy hónap alatt.
A sikerért egyébként tett az előadó: pár napja jött ki közös száma Ariana Grandéval, emellett pedig az HBO Max streamingfelületén is jelentkezett egy friss koncertfilmmel. The Weeknd munkásságát egyébként korábban például már úgy is elismerték, hogy a Super Bowl félidei műsorának egyedüli sztárja volt 2021-ben.
Nyitókép: Getty Images