Bottal ütötték a YouTube nyomát a streamingpiac óriásai: 2023-ban ugyanis a felhasználók nem a legnagyobb szolgáltatók, vagyis a Netflix, a Hulu és a Disney+ felületén töltötték a legtöbb időt a televíziókészülékükön, hanem a jövőre 20 éves videómegosztó portálon – írja a Nielsen adatai alapján a Mashable.
A YouTube egy teljes éven át megőrizte a vezető pozícióját, a platformon a nézők naponta átlagosan több mint 1 milliárd órányi tartalmat néztek meg.
Érdemes megjegyezni, hogy ebbe a mennyiségbe nemcsak a hosszabb YouTube-tartalmakat számították bele, hanem a YouTube Shorts-miniklipeket, melyeknek nézettsége a televíziós applikáción keresztül több mint 100 százalékkal nőtt január és szeptember között, amiről a YouTube még egy korábbi blogbejegyzésében számolt be.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a YouTube „választéka” lényegesen szerteágazóbb, mint bármelyik modern streamingfelületé. A különbség abból adódik, hogy a YouTube-ra a felhasználók is tölthetnek fel videókat, és meg is teszik: 2022-ben percenként több mint 500 órányi tartalommal bővült a kínálat, ami éves szinten már több mint 260 millió órányi tartalmat jelent.
Ezzel szemben a Netflix – becslések szerint – 18 ezer címből álló felhozatala érezhetően szerényebben hat, ráadásul a megtekinthető tartalmak mennyisége régiónként eltérő. Januárban a legnézettebb Netflix-sorozat a Fool Me Once volt, amit összesen 6,5 milliárd percen át néztek. A Disney+-on a Bluey, míg az Amazon Prime Videón a Reacher tarolt, de összességében mindkettő elmaradt a Netflix aktuális sikersorozatától a maga 5,5 milliárd, illetve 4,3 milliárd percével.