Két hét leforgása alatt a Puma, illetve a Nike is bejelentette, hogy az idei évtől kezdve megválnak a “K-bőrtől”, azaz a kengurubőrtől, futballcipőikhez nem használják többet az erszényesek kültakaróját.
A két gyártó némileg eltérő motiváció miatt jutott erre az elhatározásra: a Puma látszólag az idők szavát követve döntött úgy, hogy új focicsukáik felsőrészét egy teljesen új, nem állati eredetű anyagból készítik, mely legalább 20 százalékban újrahasznosított elemeket tartalmaz. A Nike esetében némi törvényi szabályozás is kellett a lépés kikényszerítéséhez, a márka központjának otthont adó Oregon államban ugyanis betiltották a kengurubőrt tartalmazó termékek gyártását.
A gyártók azért szerették egyébként ezt az anyagot, mert a tehén és a kecske bőrénél könnyebb, erősebb és rugalmasabb is. Számos sportban használták és használják is a mai napig az ausztrál importterméket, cipők mellett kesztyűk, illetve motorversenyzők ruhája is készül belőle.
A Nike és a Puma lépését vélhetően többen is követni fogják, ez viszont nem feltétlenül jó hír Ausztráliának. A kontinensnyi ország 26 millió emberére ugyanis 43 millió kenguru jut, és noha őshonos fajról van szó, egyúttal kártevőként is tartják számon a szimbólumállatot. 1999 óta az ausztrál kormány minden évben engedélyezi bizonyos számú kenguru kilövését, hogy kordában tartsák a populációt. Az így leölt állatok felvevőpiaca a sportszergyártók döntése miatt jelentősen csökkenni fog.
Nyitókép: Puma