Idén komoly csúszások után végre elindult első éles küldetésére a Boeing által gyártott űrhajó, a Starliner. Az űrjárművel június elején két amerikai űrhajós indult útnak a Nemzetközi Űrállomásra, de már akkor jelentkeztek problémák.
Sunita Williams és Barry Wilmore eredetileg pár napot töltött volna az űrállomáson, ám egy technikai probléma (gázszivárgás, hajtórendszerben jelentkező gondok) miatt egyre halasztották a visszatérést, majd a NASA szakemberei a biztonságot szem előtt tartva úgy döntöttek, hogy legénység nélkül küldik vissza a Starlinert a Földre. A két asztronauta így várhat egészen 2025-ig, a tervek szerint februában térhetnek vissza a SpaceX által eddig hibátlanul működtett Dragon űrhajóval.
A Starliner üresen indul a Föld felé szeptember 7-én, tehát arcvesztéssel, de rendeződött a helyzet. Egészen addig, amíg Barry Wilmore amerikai űrhajós szombaton be nem jelentkezett a NASA-hoz. Szombaton felhívta a NASA földi személyzetét, és segítséget kért a Boeing Starliner repülőgépből érkező, szonárjelhez hasonló ismétlődő kopogás miatt. A rádiózás a lenti videóban hallható – a szokatlan hangot a 45. másodperctől mutatja az űrhajós a NASA szakembereinek:
A NASA földi személyzete nem aggódik különösebben emiatt, és azt sem jelezték, mi ez a furcsa hang. Valószínűleg nem befolyásolja a visszatérés körülményeit, ami kulcsmozzanat a Boeing számára. A Starliner problémái már eddig is sok csúszást és pluszköltséget okoztak, ha most baleset történik a visszatérés során, akkor a NASA akár úgy is dönthet, hogy visszavonja a jármű emberes űrrepülésre vonatkozó minősítését.