A befolyt összeg – mintegy 30,2 millió forint – nemes célt szolgált, hiszen az Európai Leukodisztrófiai Társaság (ELA) kapta meg a pénzt, a siker pedig nem véletlen: az Omega és a Swatch koprodukciója, a MoonSwatch már korábban komoly népszerűségre tett szert.
A luxusóráiról ismert Omega és az olcsó, divatos műanyag kvarcóráiról híres Swatch két évvel ezelőtt nagyot gurított, megalkották az űrben, sőt a Hold felszínén is járt Speedmaster Porfessional, azaz a Moonwatch olcsósított, swatchosított változatát.
Az ötlet telibe talált, a Swatch-butikok előtt mindenütt egymást taposták a vevők, hogy megkaphassák a 250 eurós műanyag kvarcórát, az internetes piactereken pedig jó ideig kétszeres-háromszoros-négyszeres áron kínálták a nepperek az újdonságot. A legutóbbi modellek ára 125 ezer forint körül mozgott, de az első széria most egy egészen más szintre emelte a márkát.
A MoonSwatch egymilliomodik példányáról van szó, amely a “Mission to Neptune” nevet viseli. A dizájnt finoman módosították, így vált igazi egyediséggé, és mivel csak egyetlen darab létezik belőle, a gyűjtők szinte versengtek érte. Az árverés végeredménye? 69 300 svájci frank, vagyis körülbelül 30,2 millió forint – ezzel az óra az eredeti ár közel 290-szereséért talált új tulajdonosra.
Az aukció nem csupán a gyűjtők kielégíthetetlen vágyáról szólt: az Omega és a Swatch egyértelműen jótékony célokat tűzött ki. Az árverésből származó bevételek, köztük további 10 egyedi óra eladásának összege, az ELA-hoz kerültek, amely a leukodisztrófia nevű ritka genetikai betegség elleni küzdelmet támogatja.