Jelen állás szerint ha mindenki repülővel szeretne utazni Magyarországon, az nem lenne könnyen megvalósítható. A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér decemberben még 17 millió fő feletti utasforgalommal számolt 2024-re, amiből bő fél év alatt valóban elrepíthetnének mindenkit valahova, de a hazaút már kérdéseket vetne fel.
Ilyen számokkal a ferihegyi légikikötő messze elmarad a világ legforgalmasabb repülőtereitől, melyekről minap közölt részleteket az OAG, a világ vezető repülési adatokkal foglalkozó szervezete.
Gyűjtésük alapján a nemzetközi mellett igen hangsúlyos USA-beli belföldi forgalmat bonyolító atlantai Hartsfield-Jackson Nemzetközi Repülőtér (ATL) viszi a prímet: tavaly 62,7 millió utas fordult meg itt, azaz kéthavonta több mint tízmillió. Ez a szám hatalmas, de még nem annyira, mint 2019-ben: a pandémia előtti korszak csúcsévétől még egy százalékkal elmaradtak a 2024-es eredmények.
A legnagyobb, tisztán nemzetközi forgalmat lebonyolító reptér a dubaji lett 62 millió utassal, összesítésben ezzel a második helyig jutott. A dobogóra a tokiói Haneda (55,2 millió utas) fért még fel, a legforgalmasabb európai reptér pedig a londoni Heathrow (51,5 millió utas) lett.
John Grant, az OAG vezető elemzője szerint a légitársaságok továbbra is keresik, illetve nyitják az új útvonalakat, azaz további növekedés várható a légiközlekedésben.