Az talán senkinek sem újdonság, hogy napjaink egyik nagy problémája a társadalom mobilfüggősége. A kommunikációt ugyan megkönnyítik ezek az eszközök, de közben rengeteg káros hatása is van a rendkívüli módon személyre szabott, magukba szippantó közösségi oldalaknak és az ott látott tartalmaknak.
Hogy ebből mennyit is látunk, arra egy 2024-es tanulmány világított rá, mely alapvetően azt vizsgálta, mennyire torzítják a normákat közösségi oldalak. Ebben bukkan fel egy durva adat arról, milyen sok tartalommal találkozunk nap mint nap.
Mint írják, egy átlagos közösségimédia-használó
Képzeljük el ezt egyben, például kinyomtatva: ha kitűznénk a Parlament legmagasabb pontjával egy szintre a papírcsíkot, az alja csak 4,5 méterrel lenne a föld felett. Még szemléletesebb, ha a New York-i Szabadság-szobor kezébe adnánk ezt a rengeteg görgetett oldalt: 1,5 méter híján a szobor talapzatáig érne a folyam. Ennyi kép, szöveg, videó és kommentfolyam egyébként 623 db Samsung Galaxy S25 képernyőjén férne el.
Ha ezt egy hónapra vetítjük, akkor már 2745 méternyi pixelfolyamnál járunk, melyet szemünk lekövet, de jórészt az ujjunk is. Ha úgy számolunk, hogy a képernyő egységnyi mozgatásával két egységnyi részt mozog a hírfolyam, akkor is havonta több mint 1,3 kilométert lapozunk valamelyik ujjunkkal.
Ezt a 91,5 méteres számot a kutatók arra az ötmilliárd, közösségi médiát használó emberre alapozzák, akik naponta átlagosan 2,5 órát töltenek online.