Life Kovács Miklós 2025. 04. 08.

Egyenesen Japánból jön a lovagolható robot ötlete

Nem gondoltuk volna, hogy a világnak szüksége lehet egy olyan négylábú robotra, amelynek hátán neki lehet vágni a vadonnak, mégis itt van.

Japánban igen erős a robotok iránti rajongás. A gépek kultusza átitatta a kultúrát, filmek, képregények főszereplői az emberi, állati alakban feltűnő szerkezetek. Ezért is furcsa, hogy az elmúlt évek tapasztalatai szerint kimaradtak a robotika fősodrából. A Honda által a kétezres évek elején épített humanoid Asimo lenyűgözte a világot, de ma már minden a Boston Dynamics fejlesztéseiről, és a kínai kungfumesterként verekedő gépekről szólnak.

Azonban most egy merész tervvel kerülnének fel újra a térképre. A Kawasaki Heavy Industries víziója szerint ők fogják megépíteni a világ első négylábú, de emberek szállítására alkalmas konstrukcióját. A Corleo nevű gépre két utas ülhet fel, az irányítása pedig olyan lesz mint egy klasszikus, hús-vér ló esetén, a nyeregben ülő testtartása, mozdulatai határozzák majd meg a viselkedést. A terepet mesterséges intelligencia értelmezi majd, és hozza meg a legjobb döntést a továbbhaladásra. 

Egyenesen Japánból jön a lovagolható robot ötlete

Hajtásáról is forradalmian új megoldás gondoskodna. A szokásos akkumulátorok helyett egy hidrogénes generátorra bízzák az energia termelését, a nagy nyomás alatt tárolt üzemanyag tartályai a hátsó lábhoz kerülnének. Így a vidék felfedezése nem járna helyi károsanyag-kibocsátással, a végtermék csupán tiszta víz lenne. 

A vállalat szerint minden láb külön-külön is mozoghat, ami egyenetlen talajon is stabil haladást biztosít. Mozgása, felépítése az állatvilágból merített ötleteket, a lábak végére gumírozott műanyag borítású, kétujjú paták kerültek. 

Egyenesen Japánból jön a lovagolható robot ötlete

Április elején könnyen hihetnénk átverésnek a tervet, de erről szó sincs, a bemutatót az Osaka Kansai Expo előtt tartották, a Kawasaki tényleg terjeszkedni akar a robotika területén, a cél a működőképes prototípus elérése, a Corleo egy 2050-es mobilitási projekt egyik építőeleme.

Forrás: New Atlas
Kép(ek) forrása: Kawasaki