Life Kovács Miklós 2025. 07. 10.

Eltűnhetnek a Youtube legidegesítőbb, agyrohasztó videói

A hihetetlen mennyiségben érkező, mesterséges intelligenciával gyártott videók terjedését próbálja megállítani a Youtube vezetősége.

Elég csak belepörgetni bármelyik közösségi oldal videós hírfolyamába, hogy lássuk: a mesterséges intelligencia már leuralta ezt a műfajt, és jogosan nevezhető inkább mesterséges unintelligenciának. Mert az automatizálva sorozatgyártott kamuvideók a vizuális szemét legmocskosabb formáját képviselik. 

Üresek, színvonaltalanok, és lassan unalmassá is válnak. Első körben még viccesek voltak a víziló hátán városban csapató nyugdíjasok, meg a betépett, kikerekedett szemmel verető jetik, de ma már mindenhonnan ezek ömlenek. A legrosszabb pedig a sorozatgyártás. 

A MI ma ott tart, hogy a megfelelő programmal pár dollárért havonta mindent maga intéz, az “ötleteléstől” kezdve a videó elkészítésén át a feltöltésig. Így ezerszám ömlenek a különféle felületekre ezek a videók, és már a YouTube vezetősége is érzi, hogy ez nem jó irány.  

Csak óvatosan nyúlnak hozzá

Persze nehéz levágni azt az aranytojást tojó tyúkot, amit részben ők hoztak létre. Mert ezek az agyrohasztó tartalmak hozzák a kattintást, a nézettséget, és így a hirdetési bevételt is. Ezért azonnali fejlövés helyett óvatos harcba kezdenek csupán. A YouTube változtat irányelvein, hogy visszaszorítsa a tartalomgyártók bevételszerzési képességeit az ilyen videók esetében. 

Valahol érthető az óvatosság, hiszen van, aki tényleg kreatív ötleteket valósít meg a képgeneráló programokkal, és hosszú munkaórákat tölt azzal, hogy a fejében lévő ötletet megvalósítsa.

Rene Ritchie, a YouTube szerkesztőségi vezetője egy videóban hangsúlyozta, hogy a július 15-én érkező változás csupán egy “kisebb frissítése” a már meglévő monetizációs szabályoknak, amelyek már eddig is megkövetelték, hogy az alkotók jelentős hozzáadott értéket tegyenek a mások által készített, felhasznált tartalmakhoz.

A lényeg a minőség, ha valami eredeti és hatásos, az készülhet MI által, a cél a silány minőségű videószemét áradatának megállítása. 

Ritchie szerint az új megfogalmazás „segít jobban azonosítani a tömeggyártott vagy repetitív” anyagokat.”Az ilyen típusú tartalmak már évek óta nem jogosultak bevételszerzésre, és a nézők is gyakran egyszerű spamnek tekintik őket” – tette hozzá.

Forrás: The Verge
Kép(ek) forrása: SOPA Images / Contributor/Getty Images