
Aki játszott már valaha FPS-játékkal, (vagyis belső nézetű lövöldözős programmal), az biztos vágta már falhoz az egeret, püfölte a billentyűzetet, amikor valaki a pálya másik oldaláról lőtte fejbe váratlanul. Amikor tizedjére is ez történik, felmerül a csalás eshetősége…
Régóta alkalmazott piszkos trükk az aimbot.
Az aimbot (az angol “aim”, azaz célzás és “robot” szavakból) egy csaló kódsor. A program lényege, hogy automatikusan a játékos ellenfelére irányítja a célkeresztet, emberfeletti pontosságot és reakcióidőt biztosítva ezzel.
Gyakorlatilag elveszi a célzás szükségességét a játékból. Míg egy normál játékosnak az egerével vagy a kontrollerrel kell az ellenfélre céloznia, addig az aimbotot használó csalónak a program ezt automatikusan és azonnal megteszi, amint az ellenfél a képernyőre kerül.
Ezt persze lehet finomítani és észrevétlenül használni, de mindig a magát a játékprogramot manipulálja a kiegészítő, nem a beviteli eszközökkel megadott mozdulatokat. Nos, egy egészen eszement Youtube-videós megcsinálta a valós célzássegítőt, amely nem a virtuális térben dolgozik, hanem a valóságban, írta a PC Gamer.
A pillanat, amikor a semmiből jön a hihetetlen találat, és senki sem érti, hogy sikerült (Fotó: Leon Neal/Getty Images)
Egy szeletke Mátrixot hozott létre: a karját rákötötte egy számítógépre, amely elektromos impulzusokkal EMS/TENS (bőrön keresztüli elektromos idegi stimulációval) rántja mozgásba a célzáshoz használt izmait. A szerkezetnek köszönhetően a keze ezredmásodpercek alatt áll rá a célpontokra, felvéve a versenyt a profi játékosok reakcióidejével.
Nicholas története egy kijózanító felismeréssel kezdődött: 30 évesen a reakcióideje lelassult. Egy átlagembernek körülbelül 200 ezredmásodpercre van szüksége, hogy egy vizuális ingerre reagáljon, de az elit játékosoknak – vagy ahogy ő nevezi őket, a „felturbózott fiatal srácoknak” – erre 150 ezredmásodperc vagy még kevesebb idő kell csupán.
Nicholas pedig elgondolkodott: vajon csalás lenne, ha a kezét turbózná fel a program helyett? Így elvégre ő maga mozgatja fizikailag az egeret, a program által kiváltott impulzus csak “segít”. Ezt elérni nem volt egyszerű, több konfigurációt használt a számításokhoz, végül pedig egy külön, játékra is tökéletes számítógépet állított be csak a célzási algoritmus futtatására.
A szerkezetet egy YOLO nevű tárgyfelismerő alkalmazáshoz kapcsolták, amely ebben az esetben a Counter-Strike 2 egyik célzásgyakorló pályáján ismerte fel az ellenfeleket. Néhány „vészleállító” kapcsoló telepítése után a rendszert letesztelték, és kiderült, hogy működik – bár számos fájdalmas izomrántást kellett átélni a sikerért.
A technika véglegesítése után a végeredmény nagyjából az lett, amire számítani lehetett: még több fájdalmas felszisszenés, cserébe időnként érzékelhetően jobb reakcióidő, különösen a nehezen észrevehető sarkok mögül kikandikáló ellenfelekkel szemben.
“Időnként tényleg olyan érzés volt, mintha egy számítógép irányítaná a karomat. Máskor pedig nem tudtam megmondani, hogy kapok-e segítséget, vagy sem. Tényleg azt az érzést keltette, hogy egyszerűen jobb vagyok, mint a valóságban… Jól működött” – mondta a saját kezét elektromos jelekkel rángató feltaláló.