Egy Rolls-Royce-ban az ember sokkal szívesebben ül a hátsó sorban, élvezve a luxusautó kényelmét és szolgáltatásait. Nem mindegy azonban, hogy ki ül a volán mögé. A legfelkészültebb sofőrök egy külön programon is részt vesznek, ahol mindenre kiterjedő kiképzésen tanulhatják meg a jelentkezők, hogyan is bánjanak a luxusmárka termékével.
A programot maga a Rolls-Royce szervezi: a White Glove Programme, vagyis a fehér kesztyű program képzéseire általában a munkaadók küldik el sofőrjeiket, és aligha bánják meg döntésüket. 2013 óta szerveznek ilyen eseményeket, ahol az elit sofőrök etikettje mellett vezetéstechnikai finomságokat is tanítanak.
A háromnapos képzés során először a Rolls-Royce történelmébe engednek betekintést az oktatók, menet közben pedig a tökéletes sofőr külső ismérveit is tisztázzák. Felejtős például a műanyagkeretes nagy napszemüveg, a makulátlan megjelenésnek azonban elengedhetetlen kelléke az öltöny, a nyakkendő, a fényesre pucolt cipő és a rendbe szedett haj. Az autónak is rendben kell lennie: a tisztaság alap, de emellett oda kell figyelni az üléspozíciókra is, elegendő lábteret hagyva az utasoknak. A fejtámla magassága és a szellőző iránya mind-mind olyan apró részletek, melyre a legjobbak szintén odafigyelnek.
Az illemtanórák itt még nem érnek véget: a tanulók azt is a fejükbe vésik, hogy az utas köszöntése után a csomagpakolás jön, majd az ajtónyitás- és zárás, ha beszállt már mindenki. Csak ezt követően lehet beülni a volán mögé, ahol mindenek előtt úgy kell állítani a visszapillantót, hogy véletlenül se teremtsenek szemkontaktust az utassal, a privát szféra megőrzése érdekében.
Mindezek után jöhet a vezetés. Egy Rolls-Royce nem a száguldásról szól, finom gázadási és fékezési technikákkal kell operálni. Utóbbi még külön nevet is kapott, pezsgő-megállóként is szokták emlegetni a műveletet, melynek neve onnan jött, hogy ezzel a metódussal biztosan nem löttyen ki a pezsgő az utastérben található rekeszből.
A technika egyébként nem tűnik nehéznek: konstans, nem túl nagy fékerővel kell lassítani az autót, majd a teljes megállás előtt szép lassan el kell emelni a fékpedálról a lábat.