Nem ismeretlen az off-road az Audi számára, a márka elmúlt 40-50 évének történetében kiemelt szerepet foglal el az aszfalton túli autózás, illetve versenyzés. Napjainkban is érintettek ezen a területen, idén például egy teljesen elektromos versenygéppel vettek részt a Dakar-ralin.
Ennek, illetve az e-mobilitás szellemében bővítették járműflottájukat egy kétkerekű modellel. Az e-bike-nak az Audi azonban csak a festés- és névadója – megkapta a Dakar-résztvevő RS Q e-tron dizájnját -, a technikáért alapvetően a Fantic nevű neves motor- és e-bike-gyártó felel.
Ezzel együtt még büszkék lehetnek a látványos eredményre az ingolstadtiak is, akik külön kiemelték, mennyire jó downhill-képességekkel rendelkezik a kétkerekű: az első Öhlins-villa például 18 centit is rugózhat, de a széles bütykös gumik is jól jönnek terepen.
A bringa egyébként alumíniumból készült, a 36 V-os, 720 Wh kapacitású akkupakkot pedig a vázban rejtették el. A hajtásba besegítő villanymotor 250 W-os, maximális forgatónyomatéka 90 Nm – ennyit persze csak akkor ad le, ha a négyféle rásegítéserősségből a legerősebb (Boost) módra vált használója. A töltöttségi szintről egy apró kijelzőn tájékozódhatunk, ahol a sebesség is ellenőrizhető. Váltója elektronikus, egy kattintással állíthatóak a fokozatok.
Az Audi-féle e-bike még nem kapható, viszont a márka hivatalos felületein már jelezhetik az érdeklődők, ha szeretnének venni a limitált kiadású kerékpárból.