Egészen könnyű álomba szenderülni a repülőn, aki nem olvasással, filmezéssel vagy a felhők nézegetésével tölti az idejét, az jó eséllyel elalszik. Felismerték ezt Air New Zealandnál is, ahol az utasok között végzett felmérések rávilágítottak arra, hogy az alvás fontos része a vásárlói elégedettségnek. Igen ám, de az ülések nem kényelmesek alvási szempontból, ágyból pedig nem lehet túl sokat kialakítani, hiszen az a hely rovására megy.
Végül visszanyúltak a táborok és a többgyermekes családok hálószobáinak világába, konkrétan az emeletes ágyakig. Az egyszerű ötletet szép köntösbe csomagolták, és ráakasztották a Skynest (égi fészek) nevet. A légitársaság közleménye szerint hat ember kényelmesen elférhet ezeken a kompakt alvóhelyeken, melyek minden széles törzsű gépükön megjelennek majd jövő szeptembertől.
Viszonylag kis helyigénye (2 oszlopban 3-3 ágy) mellett a Skynest a legtöbb utazó számára kényelmes lehet: az ágyak 200 cm hosszúak és 60 cm szélesek lesznek, azaz még a magasabb emberek is le tudnak feküdni, és még egy kicsit forgolódni is lehet.
Az ágyakat csak a hosszútávú járatokon vehetik igénybe azok, akik jegyük mellé megvásárolták a szolgáltatást.
A Skynestet 4 órás blokkokban lehet használni,
ez pont elég idő arra, hogy a pihenni vágyók két REM-fázison, azaz olyan alvási szakaszon menjenek át, melyben álmodunk.
Egy ilyen REM-fázisos alvási ciklus kb. 90 percig tart, így a két ciklus után marad még 60 percük szundizni és felkelni. A hosszabb idejű járatokon akár két különböző személynek is ki tudják adni ugyanazt az ágyat, ekkor a személyzet fél óra alatt ágyneműt cserél és elvégzi a szükséges takarítási munkálatokat.
Arról még nincs információ, mennyiért kínálja majd az Air New Zealand a szolgáltatást, melyet amúgy már 2020 környékén be akartak vezetni, ám a koronavírus miatt csúszott a projekt.