Life Erdős Norbert 2023. 04. 18.

Változik a mekis sajtburger receptje és még sok minden más

Még több burgert szeretne eladni a McDonald's, ezért változtat klasszikus szendvicseinek receptjén.

Az utolsó nagy változtatás a McDonald’s háza táján 2021-ben volt – legalábbis az Egyesült Államokban -, amikor a “sajtos negyedfontos” burger (itthon sajtos McRoyal) fagyasztott húspogácsáját friss marhahúsra cserélték. Hatalmas és kockázatos lépés volt ez, de a számításaik bejöttek, és még többet adnak el ebből a burgerből, mint korábban.

Nemrég pedig a vállalat bejelentette, hogy az eladások további növelése érdekében ismét újítanak, méghozzá klasszikus burgereiken. Chad Schafer, a McDonald’s vezető igazgatója, aki mellesleg profi szakács, azt nyilatkozta, hogy az alábbi néhány változtatástól finomabbak lesznek hamburgereik, mint valaha.

  • Ezentúl puhább zsemlét fognak használni;
  • sokkal nyúlósabb lesz a sajt;
  • a Big Mac több szószt kap;
  • a húspogácsát a hagymával együtt sütik (eddig a hagyma kockázva, nyersen került a burgerekbe).

Mennyi mekis burgert veszünk egy évben?

Egy 2019-es statisztika szerint a McDonald’s évente átlagosan 2,5 milliárd hamburgert ad el. Ez másodpercenként 75 eladott burgernek felel meg, ami naponta 6,5 millió!

Ezek a változtatások első körben a Big Macet, a sajtburgert, a dupla sajtburgert és a sima hamburgert érintik. Már el is kezdték tesztelni a módosításokat a nagyobb városokban, az Egyesült Államokban egyelőre csak Los Angelesben, Seattleben, Phoenixben és Las Vegasban vezették be az újítást. 2024 végére viszont már világszerte ezt a rendszert akarják felállítani.

A jövőben a cég nem az újdonságokra helyezi a hangsúlyt, hanem a klasszikus kedvenceket teszi finomabbá.

Forrás: CNN, McDonald's
Kép(ek) forrása: Getty Images