Legtöbbször társadalmi problémákból merít ihletet, majd tűzi azokat ki alkotásainak mondanivalójaként a brit művész, Corbin Shaw. A sheffieldi származású, de napjainkban Londonban élő fiatal férfi üzent már így az általa unalmasnak tartott királyi családnak, legnagyobb hatású projektje a közelmúltból azonban az volt, amikor alkotásain keresztül arra hívta fel a figyelmet, hogy az angol válogatott meccsei után 26-38 százalékkal nő a családon belüli erőszakos cselekedetek száma – a kisebb érték a focisták győzelméhez, a nagyobb a csapat vereségéhez köthető.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Shaw legutóbb egy olyan problémával foglalkozott, mely nem csak a briteket érinti, hanem szinte az egész világot. Mindezt viszonylag egyszerűen tette: fogott egy Louis Vuitton-táskát, majd ráfestette a Tesco bevásárlószatyrainak mintázatát. Teletömte az egészet úgy, mintha épp most végzett volna a vásárlással, és ezzel el is készült a mű.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A viszonylag egyszerű mű viccesen bizarr, de közben emlékeztet mindenkit az óriási inflációra és az egyre jobban elharapózó megélhetési válságra. A Tesco mint mintázat a luxustáskán nem véletlen: a brit üzletlánc nemcsak itthon, de egykor saját hazájában is a legolcsóbb termékek Mekkájának számított, manapság azonban egyik országban sem mondható ez el a láncról.
A művész korábban ugyanezzel a technikával kombinálta a SportsDirect sportáruház logóját egy Gucci-táskával, görbe tükröt mutatva ezzel a nagy divatcégeknek, akik tömegtermékeket adnak el óriási pénzekért, ezzel pedig mit sem törődnek a vásárlók.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon