Az 1950-es születésű Richard Branson a Virgin cégcsoporttal óriási vagyont kezel, dollármilliárdjainak egy részét pedig több befektetővel együtt egy régi álom megvalósulására fordította. A Virgin Galatic 2004-es alapításakor a rendszeres űrrepülés elérése volt a cél, egy olyan szolgáltatás, amivel kibővíthetik a felhasználók körét, és úgymond “bárki” felmehet az űr határára, ahol megtapasztalhatja a súlytalanság állapotát.
A Virgin Galactic különlegessége, hogy nem a földről indított rakétával jutattják az utasokat a magasba. Két lépcsős az utazás, a rakétával felszerelt, kvázi űrhajót egy kéttörzsű szállítógép emeli a hajtómű begyújtásához megfelelő magasságba. Itt 16 kilométer magasan a két gép szétvállik, a hordozó leszáll, az űrjármű pedig tovább emelkedik. A rakéta üzemanyagát felhasználva eléri a 100 kilométeres magasságot, vagyis az űr peremét. Itt hat percig élvezhetik az utasok a súlytalanságot, ezután megkezdődik az ereszkedés, és az űrjármű vitorlázva tér vissza a kiinduló repülőtérre.
A repülésüket 2009-re tervezték, de számos tényező hátráltatta őket az évek során. Komoly visszaesés a cég számára a VSS Enterprise elnevezésű kísérleti űrhajó 2014-es katasztrófája. A SpaceShipTwo kategóriába sorolt jármű lezuhanásának következtében az egyik pilóta elhunyt, a másik pedig súlyosan megsebesült.
Az amerikai légügyi hatóság (FAA) szerint a baleset közvetlenül azt követően történt, hogy az űrrepülőgép levált az azt magasba emelő, külön erre a célra konstruált WhiteKnightTwo hordozó-repülőgépről. Egy szemtanú, Ken Brown fotós szerint az űrrepülő azt követően robbant fel, hogy a leválás után begyújtotta rakétahajtóművét.
Ennek ellenére a fejlesztés nem állt le, de az eset miatt érthető óvatossággal csak halasztották a próbarepüléseket. 2021-re érett meg az idő a feltámadásra, ekkor már maga Branson is részt vett a Unity névre keresztelt új konstrukció repülésén, a cég 22. küldetésén.
Ezt újabb két éves mélyrepülés követte, a gépeket alapos átvizsgálásra hangárok gyomrába zárták, a cég pedig tetszhalott állapotba került. A részvényárak meredeken zuhanni kezdtek, és már kevesen reménykedtek abban, hogy ez a cég tényleg beindul.
Májusban egy sikeres tesztrepüléssel léptek előre, és a kielemzett adatok alapján minden jól mehetett mert tegnap a cég bejelentette, hogy még ebben a hónapban elindul a kereskedelmi űrrepülési szolgáltatás, június 27. és június 30. között.
Az első kereskedelmi küldetésen az Olasz Légierő és az Olasz Nemzeti Kutatási Tanács háromfős legénysége vesz majd részt, és ha minden jól megy ezentúl havonta indulnak járatok az űr peremére. Ez főleg azoknak az első jegyvásárlóknak bombahír, akik hosszú évek óta várnak a járatok beindulására, nagyjából 800 utas vett jegyet elővételben, igen komoly 200-250 ezer dolláros áron.