Ikonikussá vált az egyszínű, hiányos almás logó az iPhone-ok és egyéb eszközeik hátulján, azonban úgy tűnik, az Apple-nek ez nem elég. A márka konkrétan azt szeretné, hogy csak az ő almájuk maradjon a piacon: nem számít nekik az, hogy egy másik márka logójában egészen másképp néz ki az alma, ők arra törekednek, hogy senkinek ne jusson eszébe a gyümölcs, ha logótervezésről van szó.
Törekvésük kissé abszurdnak hat, főleg úgy, hogy gyümölcsforgalmazó cégeknek is nekimennek. Az Apple már 2017 óta hadakozik Svájcban ez ügyben, ahol nem engedték meg nekik, hogy egy Granny Smith alma fekete-fehér fotóját levédessék. Az alpesi ország szellemi tulajdonjogi hivatala azért utasította el ezt a kérést, mert szerintük egy alma fotója közkincs.
Az Apple azonban fellebbezett, így az ügy még mindig tart, ráadásul következményei jóval messzebbre is gyűrűzhetnek. Svájcban például van egy 111 éves szervezet, a gyümölcsökkel foglalkozó The Fruit Union Suisse, amelynek logója tulajdonképpen egy piros alma, benne a svájci zászlóból ismert fehér kereszttel. Ha a bíróság helyt ad az Apple fellebbezésének, nekik is logót kell cserélniük, illetve valószínűleg mindenkinek, akik az alma bármilyen formáját használják cégérükben.
Svájc egyébként ebből a szempontból egy harcos ellenálló az Apple-lel szemben, a techóriás ugyanis hasonló ügyekben már sikerrel járt olyan országokban, mint Japán, Törökország, Izrael vagy Örményország.