A Royal Caribbean International óceánjárókat üzemeltető cég által tervezett Icon of the Seas igazi rekorder, méreteit még leírva is nehéz megemészteni: 365 méter hosszú, és várhatóan 250 800 tonnát fog nyomni.
Amikor 2024 januárjában első valódi, vendégeket fogadó útjára indul a karibi vizekre, mintegy 5610 utas és 2350 fős személyzet fér majd el rajta, de ha maximálisan kihasználják, akkor akár 7600 utast is szállíthat.
A hajó igazi különlegessége a világ legnagyobb tengeri vízi parkja lesz. Rekordot döntő hat csúszdával rendelkezik majd, de a nyugodtabb élményre vágyó vendégek a hajó hét medencéjében és kilenc pezsgőfürdőjében is pihenhetnek.
A Royal Caribbean közleménye szerint az Icon június 22-én fejezte be az első tengeri próbákat.
“Az Icon of the Seas az első tengeri próbák során több száz tengeri mérföldet tett meg, amelyek során a főmotorokat, a hajótestet, a fékrendszereket, a kormányzást, a zaj- és rezgésszintet tesztelték” – áll a közleményben. “Minden a menetrendben meghatározott időben történt, annak ellenére, hogy a hajó indulása a szélviszonyok miatt csúszott”.
Túlzás nélkül állítható, hogy ez a hajó egy úszó város. A fedélzeten több mint negyvenféle étkezési, italfogyasztási és szórakozási lehetőség várja az utasokat, a húsz fedélzet és nyolc felfedezésre váró negyed az elképzelés szerint a nyaralók minden típusát kiszolgálja, a fiatal családoknak szánt területektől kezdve a csak felnőtteknek fenntartott exkluzív bárokig.
Huszonnyolc különféle szálláshely akad a fedélzeten, ezek között minden utazó megtalálhatja a neki megfelelőt. Van kifejezetten családoknak kínált szoba, rengeteg óceánra néző kabin, és a csoportos utazókra is gondoltak az elhelyezésnél.
Idén még több teszt jön majd, és ha mindent megfelelőnek találnak a szakértők, akkor a monumentális tengerjáró 2024 januárjában áll szolgálatba, amikor Miamiból indulva hétnapos körutakra indul majd a karibi térségben.
Az Icon of the Seas egyben a Royal Caribbean International első olyan hajója, amelyet cseppfolyósított földgázzal (LNG) és üzemanyagcellás technológiával hajtanak, mert valahogy próbálják zöldre mosni azt a brutális környezeti terhelést, amivel egy-egy ilyen hajó üzemeltetése jár.