Az utazások előtti egyik legstresszesebb időszakot sokan a bepakolásnál éljük át. Listákat írunk, és azon izgulunk, hogy vajon mindent elraktunk-e, elég póló került-e a csomagba, biztosan nem maradt ki a meleg ruha.
Ennek vethet véget a Japan Airlines kísérleti szolgáltatása. A távol-keleti ország első számú légitársasága egy éven át fog egy olyan rendszert tesztelni, melynek keretében az utazók kvázi egy ruhacsomagot foglalhatnak maguknak, benne minden évszaknak és stílusnak megfelelő öltözékkel. A ruhacsomagot bérlik az utazók, a szálláshelyükön várná őket érkezéskor, hazaindulásukat követően pedig visszaviszik az elosztóközpontba, kimossák őket és visszaforgatják a rendszerbe.
Az Any Wear, Anywhere nevű szolgáltatás lényege az lenne, hogy csökkentsék a repülés szénlábnyomát: a rengeteg nehéz poggyász szállítása több kerozinégetést, ezáltal több károsanyag-kibocsátást jelent. Az otthon hagyott csomagok tehát védik a környezetet, a mérleg még úgy is pozitív, hogy a ruhák helyi szállítása és egyéb kezelése szintén jár valamennyi emisszióval.
Imádok utazni, sok külföldi országban jártam már, de mindig is rettegtem a csomagok vonszolásától vagy a mosástól külföldön. Utazáskor számomra a három legfontosabb dolog a szállás, az étkezés és a ruházat. Amikor külföldre utazunk, a szállodák és éttermek szállást és ételt biztosítanak a helyszínen, de ruházatot nem. Miért kell otthonról hozni a ruháinkat?
– tette fel a kérdést Morija Miho, a jövő augusztusig próbaüzemben működő szolgáltatás ötletgazdája és menedzsere.
Árszempontból egyébként nem mondható drágának a rendszer: a 34-48 dolláros (12-17 ezer forintos) díj még kevesebb is, mint amit két (vagy átszállás esetén több) repülőjegy esetében a poggyászfeladásra költenénk.