Két évvel ezelőtt az ohiói Smart Tire Company bejelentette, megalkotja annak az abroncsnak a földi változatát, melyet többek között a NASA marsjárói is használnak. Ezek működési alapja az, hogy egy fémhuzal adja a futófelület merevségét, levegőre pedig nincs szükség használathoz, így a defekt, mint olyan, nem opció az idegen bolygók járművein.
A kerékpárokra megalkotott földi verzió nem sokban tér el a NASA által használtaktól: erről az abroncsról nem jelenthető ki, hogy levegőmentes, mert belseje igenis tartalmaz levegőt, viszont az nem nagy nyomású, jelenléte nem szükséges a zavartalan biciklizéshez.
A legfontosabb összetevő a nikkel-titán ötvözetből készült fémspirál, mely az abroncs teljes felületén végighalad. Ez az anyag olyan erős, mint a titán, miközben olyan rugalmas, mint a hagyományos gumiabroncsok. Nyomás alatt a NiTinol nevű anyag deformálódik, de a nyomás lekerülésével rögtön visszanyeri eredeti formáját, akárcsak a pneumatikus elven működő gumik.
A fémspirált egy műanyag és gumi keverékéből álló borítás fedi, ebbe nyomták az abroncs profilját is. A gyártó szerint ezt a felületet érdemes 8-13 ezer kilométerenként cserélni, hogy a tapadással ne legyenek gondok, de amúgy maga a kerék váza örök életű – legalábbis a bicikli többi részénél nem fogja előbb megadni magát.
Az újdonság ára azért kicsit húzós, a bringák marsjárógumival történő felszerelése 1300-2300 dollár (466-824 ezer forint) között változhat, és a jelenlegi tervek szerint jövő júniusig kell várni a speciális abroncsokra.