Life Kovács Miklós 2023. 09. 16.

A maradiak röhögnek rajtuk, de ebbe a menő e-rollerbe nem lehet belekötni

Az elektromos roller nem ciki, hanem a jövő egyik közlekedési eszköze a nagyvárosokban. Ezt tudja a Honda is, ezért készít belőle iszonyat menő, japánosan praktikus verziót.

A Facebookon nagyon sok lájkot lehet aratni a villanyrollert fikázó képeken. Régi nagy motorokat állítanak szembe a rollerrel, és persze a cikizéssel vegyített nosztalgia működik. Pedig a “hova jutottunk?” mentalitásnál lehet a nosztalgiára pozitív értelemben építeni. 

Erre példa a Honda Motocompacto ami fityiszt mutat a fintorgóknak, és a nyolcvanas évek kikezdhetetlen menőségével ötvözi az elcsomagolható e-roller koncepcióját. Első ránézésre egy Apple tervezői által összehozott bőröndnek tűnik, de a megfelelő kicsomagolás után lehet vele suhanni a metropoliszok útjain. 

Az ihletadó – Honda Motocompo

a Honda Motocompo a 80-as évek elején készült és gyártott mikro-robogó, amelyet összehajtva akár a japán városi törpeautók parányi csomagtartójában is el lehetett helyezni. Egyhengeres, kétütemű, 49 köbcentis motorka ami 1185 mm hosszú, 240 mm széles és 540 mm magas. Ma már színtiszta retró, egy vágyott darab az 1980-as évekből, aminek filozófiája ma is abszolút időszerű. . Összesen 53 369 példány készült az apróságból. 

18 kilogrammos tömegével a Motocompacto valószínűleg a nehezebb e-rollerek táborát erősíti, de ha bőröndként kezeljük, akkor nem is vészes ez a z adat.

Az ihletet adó eredeti Motocompo

Az ihletet adó eredeti Motocompo

A 24 kilométer/órás végsebességgel, 16 kilométeres maximális hatótávolsággal és 490 wattos csúcsteljesítménnyel a gyalogosok között szlalomozó fehér kocka tipikusan az első és utolsó kilométerek megtételére való a tömegközlekedési eszközről, vagy autónkból történő kiszállás után. 

A maradiak röhögnek rajtuk, de ebbe a menő e-rollerbe nem lehet belekötni

A markolatok és az ülés színe barna és bőrre emlékeztet (a pontos anyagot nem adta meg a gyártó), a beépített LED-kijelző pedig könnyen olvashatónak tűnik, sebességmérővel és akkumulátorszintekkel. A Bluetooth-kapcsolat lehetővé teszi a csatlakozást egy gyári alkalmazáshoz, ahol még több beállítás érhető el. Összehajtott és menetkész állapotban is mindössze 3,5 óra alatt teljesen feltölthető a gyártó átal megadott 110 Voltos feszültségű hálózatról. 

A maradiak röhögnek rajtuk, de ebbe a menő e-rollerbe nem lehet belekötni

A Honda pedig komolyan gondolja a dolgot, ez nem csak egy légből kapott koncepció, online rendelhető lesz a kis Motocompacto novembertől, az Egyesült Államokban 360 ezer forintnak megfelelő áron.