Retró forma és klasszikus erő
„A motorozásban a szabadság érzését szeretem a legjobban. Hogy érzem magam alatt a nyers erőt, és az úton csak magam lehetek, kiereszthetem a gőzt – meséli a 44 éves villamosmérnök. – Emiatt a túramotorozás az igazán nekem való terep, bár már szemezek egy fürgébb, könnyedebb cruiserrel is. Az első vasam öt évvel ezelőtt mégis egy klasszikus választás volt: egy 125-ös Brixton. Mostanában újra hódít a retró, és én is imádom ezt az életérzést, ráadásul nem pattanhattam azonnal egy BMW nyergébe. Ezért amikor megláttam a Youtube-on, rögtön beleszerettem. Mindenhol nagy feltűnést keltettem vele, mert bár vadiúj, kinézete alapján oldtimernek tűnik. Elég menő. Két évig csak ezt gyűrtem télen-nyáron. És mivel szeretem a kihívásokat, meg épp szerelmes is voltam egy csajba, aki Münchenben élt, volt egy merész vállalásom: gondoltam, kimotorozok hozzá, hogy meglepjem a szülinapján.”
Maradandó élmény: 600 km esőben, egy nap alatt
„Igen ám, de mivel ez egy A1-es motor, az autópályán való száguldás szóba sem jöhetett, nekem meg csak egy hétvégém volt megjárni az utat. Mindezt október végén. Nem volt még profi esőruhám, vagy fűthető nyergem – volt viszont lelkesedésem meg elszántságom. Egész éjszaka nyeregben voltam, csak kétóránként álltam meg kinyújtóztatni a tagjaimat, tankolni sem kellett, hisz a 11 literes tank majdnem végig elég volt. Egy kiadós eső elkapott az osztrák hegyek között, hajnalban sem volt túl meleg, bár fagyni még nem fagyott, de másnapra ott voltam. Maradandó élmény volt – akkor még nem is tudtam, mennyire.”
Hólyaghurutból krónikus bakteriális prosztatagyulladás
A kalandnak nem lett túl jó vége Bálint számára. Az esős hidegben való motorozás hólyaghuruttal és majdnem tüdőgyulladással is zárult, így a villámlátogatásból hosszadalmas betegápolás kerekedett. Mivel a kapcsolat megszakadt, újabb németországi útra már nem került sor, és Bálint – tanulva az esetből – idővel kicsit profibb esőfelszerelésre, meg gyorsabb és nagyobb túramotorra váltott. Egy valami azonban nem változott: Bálint évekig szenvedett az utóhatásoktól. Vissza-visszatérően kínozta egy meghatározhatatlan, fura alhasi fájdalom, amely az intim területekre is kisugárzott, és gyakran társult vizelési panaszokkal. Ilyenkor nemcsak a hétköznapok váltak kényelmetlenné, de a motorozás is. Ez rányomta a bélyegét Bálint hangulatára, feszült, ideges és stresszes volt tőle, de néha még a szexuális teljesítményét is negatívan befolyásolta. Végül emiatt fordult urológushoz.
Az életmódváltás és a Proxelan segített nyeregben maradni
A célzott vizsgálatok krónikus bakteriális prosztatagyulladást (CPS) igazoltak, amelyet valószínűleg az a korábbi baktériumfertőzés okozott. Mivel még kimutatható volt a prosztatájában a kórokozó, egy több hónapos antibiotikumos kezeléssel meg tudták gyógyítani a betegséget. Ezalatt kevésbé volt ajánlott a motorozás – ezt Bálint nehezen viselte. De belátta, rajta is múlik, hogy újra felszállhasson a nyeregbe. Igyekezett sok folyadékot inni, kerülni az alkoholt és aktívan beépíteni a mozgást a mindennapjaiba. Emellett az antibiotikum-kúrát kiegészítette Proxelan-kezeléssel. Ez a helyi kezelésre javasolt orvostechnikai eszköz gyógynövényi kivonatokat és hialuronsavat tartalmaz, amely nyugtatja és ápolja a környező szöveteket. Az összetevők az emésztőrendszert kikerülve, célzottan a probléma forrásánál szabadulnak fel, és segítenek a feszülő, pangásos állapot okozta fájdalom és a vizelési zavar enyhítésében. A Proxelan végbélkúp harmincdarabos kiszerelésben vény nélkül kapható a patikákban, és hosszú távon is alkalmazható. Bálint ma már újra egészséges, és újra motorozik, de odafigyel arra is, hogy milyen időben, milyen felszereléssel és melyik géppel indul útnak – mert minden téren hosszú távra tervez.