Life Kovács Miklós 2024. 01. 25.

Olcsó borból csinált szenzációt a közösségi média

Átlagos borból lett internetes mém, avagy így kapnak fel valamilyen könnyed poént a közösségi oldalakon tartalmat gyártó felhasználók.

Az amerikai Josh Cellars borai átlagos borként a 4-5 000 forintos ársávban helyezkednek el. Minden népszerű fajtát felölelnek – pinot noir, chardonnay, sauvignon blanc –, és a cég palackjait tömegesen gyártják és széles körben forgalmazzák, annyira, hogy valószínűleg megtalálhatók a legtöbb helyi szupermarketben.

Mind hozzáférhetőség, mind megbízhatóság tekintetében a Josh Cellars ugyanabban a mezőnyben játszik, mint más középkategóriás nemzeti márkák. A fogyasztás névtelen kiszolgálója volt eddig, de most a net népe ráharapott a márkára, és őrületes hírverés kerekedett Josh borai körül. 

Az egész január 6-án kezdődött, amikor az X-en egy felhasználó, @OptimusGrind megosztott egy fotót a Josh Cellars Merlot-ról. A képaláírásban azt javasolta követőinek, hogy inkább a Josh nedűjét válasszák más népszerű bormárkák helyett.

Valamiért ez beakadt a netező tömegeknek, és kommentáradat indult, a legtöbben pedig Josh borait méltatták, mások pedig azon röhögtek, hogy egy bort férfi keresztnévvel árulnak, mintha nálunk lehetne “Józsi” bort kapni. 

Az eredeti tweet több mint 20 millió megtekintést ért el, így egy teljesen új közönség fedezte fel a  Joe Carr által létrehozott, és az apjáról elnevezett bormárkát. Ezzel nem várt népszerűséget értek el, és lehet hogy páran röhögnek az elnevezésen, de az eladásokat is felveri a több millió elért ember, így a Josh márkánál sincs ok a szomorúságra.

Forrás: Yahoo
Kép(ek) forrása: andresr/Getty Images