2003 decemberében talán a világ eddigi legmerészebb, vagy ha úgy tetszik, legpofátlanabb reklámjaival állt elő Chile 13. tévécsatornája. A klasszikus Csillagok Háborúja-trilógia filmjeibe tűzték bele a Cerveza Cristal helyi sörmárka hirdetéseit.
Teljesen természetes kereskedelmi csatornáknál, hogy a filmeket reklámszünetekkel szétszabdalják, de a csatorna kreatívjai egy egészen új ötlettel álltak elő. A hagyományos reklámszünetek helyett a 30 másodperces hirdetéseket közvetlenül a filmbe illesztették bele. Nem volt átvezető animáció, “reklám” feliratú inzert, sőt, úgy forgatták le a félperces szpotokat, mintha azok a film szerves részei lennének. A legendás jelenetekbe illesztették be a sört, azt az érzetet keltve, mintha a főszereplő épp a hűtőbe nyúlna egy pofa jól megérdemelt, jéghideg sörért.
Az egyik reklámban Obi-Wan Kenobi rockzenével és a márka logójával kiegészítve nyit ki egy ládát, hogy felfedje a Cerveza Cristal-készletét, míg egy másikban Palpatine császár fénykard helyett egy sörösüveget vett elő.
Ezeken a reklámelhelyezéseken akkor jót derültek a Star Wars-rajongók, és most újra előkerültek a régi, több mint húszéves, egyedileg vágott jelenetek. Bár a filmkedvelők jót röhögtek, a Star Wars alkotója, George Lucas nem vette félvállról az ügyet.
A Star Wars-univerzum atyja 2004-ben panaszt nyújtott be a chilei hatóságokhoz, és végül a Lucas Films számára kedvező döntés született. A tanács úgy rendelkezett, hogy a reklámokat nem lehet többé leadni. Az ítélet ellenére a csatorna és a Cerveza Cristal 2004-ben ismét együttműködött, és a sört más népszerű filmek, például az Amerikai szépség és a Gladiátor jeleneteibe ágyazták be.