A Meta megújítja a Facebook videóajánló algoritmusát, ezen a fronton is bevetik a mesterséges intelligenciát. Ezentúl az MI irányítja majd, hogy mit láthatunk a Threads oldalon, a csoportokban és a fő Facebook-hírcsatornában – árulta el nemrégiben Tom Alison, a Facebook vezetője. A világ legnagyobb közösségi hálózata már ezt használja a TikTok konkurenciaként létrehozott Reels-videóknál, és azt tervezi, hogy 2026-ig megtörténik az átállás a Facebookon belül is minden olyan helyen, ahol videókat jelenítenek meg.
A Meta a TikTokkal való erős verseny miatt lép. A kínai konkurens a jelek szerint pontosan tudja, hogy mi köti le a felhasználókat, és az elmúlt néhány évben robbanásszerűen növelte népszerűségét az egész világon. Amikor a Facebook az új, mesterséges intelligenciával működő ajánlórendszert tesztelte a Reelsszel, a megtekintési idő nagyjából 8-10 százalékkal nőtt – derült ki Alison adataiból.
Így egyértelműen jó úton járnak a saját szemszögükből nézve, az embereket még jobban behúzzák a rövid, ütős, meghökkentő, megosztó videós villanások.
Mindez számunkra azt jelenti a videókat is mutató facebookos felületen, hogy az algoritmus még jobban, még pontosabban tudja majd, mi érdekel minket, mit látva állítja meg agyunk a végtelen pörgetést legalább pár másodpercre. Az már más kérdés, hogy ezek a tartalmak mennyire képviselnek minőséget, de ez a Meta számára mellékes, nekik csak a nézett percek száma, és ezzel az eladható hirdetések által termelt bevétel számít.
A lépés része a Meta stratégiájának, amelynek végső célja minden terméket mesterséges intelligenciával ellátni. A vállalat több milliárd dollárt költ arra, hogy a fejlesztéshez megfelelő hardvert (Nvidia processzorokat) szerezzenek be, amelyeket az MI-modellek betanítására és működtetésére használnak – mondta Zuckerberg az év elején egy videóban.