Már a Facebook legelső verzióiban, 2004 táján is szerepelt a bökés, mely tulajdonképpen egy meghatározott jelentés nélküli funkció Mark Zuckerberg közösségi oldalán. Maga a tulajdonos is elismerte, hogy szó szerinti értelme valóban nincs a bökésnek, csupán csak vicces és szórakoztató.
A bökésnek így a felhasználók adhattak jelentést. Sokan vetették be pl. flörtölésnél, közvetlenül beférkőzve így a kiszemelt értesítései közé, de ugyanígy voltak, akik idegesítő valamiként tekintettek az egészre. Egy nap aztán eltűnt a horizontról az egész: a Facebook sosem szüntette meg a lehetőséget, de tény, hogy jól el volt rejtve a bökés.
Most azonban csavartak valamit a beállításokon. A közösségi oldal a Threadsen hirdette ki, hogy elképesztően népszerű lett újra böködni, az előző hónapban pl. 13-szorosára nőtt a bökdösések száma.
A felvirágzás oka elsősorban abban keresendő, hogy a funkciót könnyebb lett megtalálni, és a Facebook is jobb javaslatokat tesz arra, kit érdemes megbökni. A növekedésben nem elhanyagolható tényező az sem, hogy sokak most először találkoztak az 5-7 éve tetszhalott funkcióval: a bökések több mint feléért a 18-29 éves korosztály a felelős.
Aki egyébként szeretné újra átélni vagy kipróbálni a facebookos bökdösést, annak csak erre az oldalra kell ellátogatnia.