Napjainkban egyre népszerűbbek a telefonos csalások, melyeknek számtalan válfaja létezik. Ismert például az unokázós típus, mellyel az idősekre mennek rá, de sokszor valamilyen szolgáltató munkatársának adják ki magukat az emberek. Mindezekben közös, hogy a bűnözők a pénzünket akarják meglovasítani.
A veszély egyre nagyobb, a csalók egyre felkészültebbek és egyre gyakrabban a technológiát is maguk mellé állítják. Lép azonban a felhasználók védelmében a technológia is, jelen esetben a Google.
A cégóriás a minap tartotta I/O 2024 névre hallgató fejlesztői konferenciáját, ahol egy halom kisebb-nagyobb dolgot jelentettek be. Köztük volt az a rendszer is, mely még idén megérkezik androidos telefonok millióira, és azt tudja, hogy
A rendszer mögött mesterséges intelligencia áll, mely folyamatosan figyeli a beszélgetést és keresi azokat a mintázatokat a beszédben, melyek tipikusan jellemzőek az ilyen átverésekre, de a mi figyelmünket elkerülnék. Miután a rendszer észleli a veszélyt, figyelmeztetést küld a telefonra, hogy csalóval lehet dolgunk.
A prezentáción a rendszer működését egy magát banki alkalmazottnak kiadó telefonálóval demonstrálták, aki hívás közben szerette volna elkérni az ügyfél PIN-kódját. Mivel ilyet egyetlen pénzintézet sem csinál, a mesterséges intelligencia már riasztott is.
Arról nincs infó, hogy ez hogyan, mikor és milyen formában települ a mobilokra, így az sem ismert, hogy erre a felhasználóknak engedélyt kell-e adniuk. Utóbbi azért fontos, mert felmerülhetnek aggályok annak kapcsán, hogy így a Google gyakorlatilag nyíltan hallgathatja hívásainkat.