Bárkinek lehet kedvenc mekis menüje. Ezzel a gondolattal indult 2020-ban az Egyesült Államokban a Famous Orders Super Bowl-szpot. A reklámfilm sikerén felbuzdulva a McDonald’s egy lépéssel továbbvitte az ötletet, és lehetővé tette a rajongók számára is, hogy megrendelhessék kedvenc hírességük kedvenc mekis menüjét. A Famous Orders így kilépett a reklámok világából, és valódi éttermi ajánlattá vált.
Az Egyesült Államokban főleg zenészek, rapperek favoritjait válogatták össze, hazánkba azonban a gyorsétteremlánc Szoboszlai Dominikkal hozta el ezt az irányzatot.
– lásd pl. Szalai Ádám és Valmar közösét, a Fan Favourite-et a Burger Kingben -, hanem az étterem ad egy menüopciót, mégpedig azt, amit elvileg a Liverpool sztárja leggyakrabban rendel mekis látogatásai alkalmával.
Nézzük, miből is áll Szoboszlai kedvence!
Bevallom, jobban kedvelem a gyorséttermek marhahúsos burgerkínálatát, így a McCrispy számomra új élmény volt. Azért viszonyítási pontként a Burger King Crispy Chickenje adott volt, ahhoz képest nekem jobban bejött a több zöldség és a panírozott csirkemell természetesebb alakja. A hús túllógott a zsemlén, nem törekednek mindenáron arra, hogy pontosan beleférjen a bucik közé a tartalom.
Ami az ízt illeti, panaszom nem lehet. Alapvetően egy pikánsabb burgerről van szó, borsot kevernek ugyanis a panírba, de még azok is tolerálhatják ezt, akik nemigen bírják a csípőset. Omlós, puha csirkemell, zöldfűszeres szósz, nem is kell több.
A chilis-majonézes szósz teljesen új volt. Erre már ne próbáljanak rá azok, akik nem bírják a csípőset, tényleg van ereje. Nagyon jól működik a szendviccsel és a krumplival, mindet el is fogyasztottam.
Jól esett utána az epres shake, ami egyrészt lehűtötte a számat, másrészt teljesen eltelített. Maga a burger és a krumpli pont megfelel egy késő délelőtti előrehozott ebéd gyanánt, de amit ezek nem töltenek ki a gyomorban, azt a sűrű shake megteszi. Az epres verzió egyébként egy kicsit már megolvadt, olcsó kategóriás eperfagyira hajaz, amibe a szokásos eperízesítő dupláját öntötték. Durván édes, már-már gejl, de azért nem rossz.
A menüért 3330 forintot fizettünk, és kaptunk hozzá extra ajándékként egy elviteles szatyrot. Ami az ár-érték arányt illeti, nem érződik, hogy a Szoboszlai-faktort külön meg kellene fizetni. A McCrispy menü pl. 2690 forintba kerül, amiben üdítő szerepel, viszont árban megint ugyanott tartunk, ha kérünk mellé egy kis shake-et. Itt külön üdítő nem volt, de a shake 0,25 l helyett 0,4-es volt, és ott van ugye az extra szósz is a tálcán.
Felmerülhet a kérdés, mennyire hiteles egy élsportolótól, hogy a McDonald’s kampányához adja a nevét. Elsőre talán ez nem veszi ki magát jól, hiszen egy gyorsétterem nem feltétlenül az egészséges életmód élharcosa. Ugyanakkor nem ő az első, aki így váltja pénzre a népszerűségét. Ott vannak pl. Lionel Messi chipsreklámai, melyeket rendre a BL-meccsek előtt játszottak a tévék – itt szintén fennáll a profi focista, junk food párosítás. Másrészt ha megnézzük, mit eszik Szoboszlai, nem ez a legdurvább a mekis kínálatban.
A 204 grammos csirkemelles McCrispy pl. 466 kcal energiát tartalmaz, míg a hasonló méretű, marhahúsos, 212 grammos Sajtos McRoyal energiatartalma 552 kcal. Ha csak kicsi is, de van eltérés, és ez is számíthat azok körében, akik pl. rendszeresen járnak gyorsétterembe. Egy szinte megkerülhetetlen magyar sztár miatt többen is hajlandóak lehetnek változtatni fogyasztási szokásaikon.
Te mit gondolsz a Szoboszlai-menüről? Írd meg nekünk!