Gyakorlott, tapasztalt repülővel utazóknak már kész stratégiája van arra, hogy hova foglaljanak maguknak ülést egy repülőútra, amennyiben ennek lehetősége fennáll. Természetesen vannak preferált részei egy repülőnek, illetve olyan helyek is, ahová legszívesebben senki nem ülne, ám elkerülhetetlen azok feltöltése. Összeszedtük, mely üléseknek milyen előnyei és hátrányai lehetnek.
A kezdő utazók kedvence, de a sokat repülők egy része is szeret az ablak mellé ülni, azaz A-s vagy F-es ülést választani. Előnye, hogy lehet nézelődni, magasból látni a világot, ami mindig tartogat érdekességeket, még akkor is, ha felhős az idő. Szundizásban is pluszt nyújthat egy ilyen hely, hisz a fal extra fejtámasztási lehetőséggel kecsegtet. Hátránya azonban, hogy ha mosdóba kell menned, két (kisebb gépeken egy) emberen kell átverekedned magad oda és vissza is. Arra is figyelni kell foglaláskor, hogy tényleg legyen ablak az ablakos ülésnél. Ezen az oldalon a légitársaságok összes repülőtípusa ellenőrizhető és megnézhető, hogy melyik üléseknél van ablak – helyenként akár kettő is juthat egy utasra.
Ha gyakran jársz mosdóra, vagy kinyújtanád a lábad repülés közben a lábtéren kívülre, a folyosó melletti ülések (C és D) a te választásod. Itt helyet foglalva hamarabb megkezdheted a leszállást is, perceket is nyerhetsz ezzel a helyválasztással. Cserébe viszont el kell viselni, ha a belső szomszédok kijárkálnak WC-re, és a fejedet sem támaszthatod a falnak.
A gépek szárnyánál lévő vészkijáratok soraiban sokkal nagyobb a lábtér, ez nyurgábbaknak kedvezhet. Nincs viszont lehetőség arra, hogy cuccainkat az előző sor ülése alá tegyük, minden motyónknak fel kell kerülnie a fej fölötti tárolóba. Emellett a vészkijárati soron ülőknek kényszerleszállás során is közre kell működniük, követve a személyzet utasításait pl. a vészkijárat nyitását illetően.
Vannak, akik nem viselik jól a repülést, teljesen érthető módon, hiszen olyan erőhatások érik a repülőt gyorsításkor, felszálláskor vagy a levegőben kisebb-nagyobb turbulens légáramlatok során, melyeket máskor nemigen tapasztalunk. Aki ezeket a hatásokat szeretné csökkenteni, annak érdemes a szárnyak magasságában helyet foglalni, ugyanis ez a pontja a legstabilabb a repülőknek.