A YouTube bejelentette, hogy két komoly újítást tesztel jelenleg kisebb felhasználói csoportoknál. Az egyik az élő csevegés MI-alapú összegzése, ami például az élő közvetítések mellett kialakuló beszélgetéseknél jöhet jól. A másik frissítés a csatornák QR-kódon alapuló megosztásának lehetősége. Így a csatornához tartozó azonosítót bármilyen reklámfelületen elhelyezve rögtön a YouTube-csatornára vezethetőek a látogatók. Akár offline, gerillamódszerekkel is lehet terjeszteni egy csatorna hírét, mondjuk egy szórakozóhely mosdójában.
Az első visszajelzések biztatóak lehetnek, mert közölték, hogy a jövőben több felhasználóra is kiterjesztik ezeket a funkciókat. Eközben a rivális közösségimédia-platformok, mint az Instagram és a Snapchat már hosszabb ideje elérhetővé tették a felhasználók számára, hogy QR-kódokon keresztül osszák meg profiljukat.
A másik YouTube által tesztelt funkció a generatív mesterséges intelligenciát használja az élő beszélgetések valós idejű összefoglalóinak elkészítéséhez.
A kísérletre kiválasztott felhasználók élő közvetítés közben, nézőként egy feliratot látnak majd az élő csevegés tetején, ha a csatlakozás előtt már komolyabb beszélgetés történt. Bár őszintén, az élő közvetítések alatt a hozzászólások 80 százaléka valamilyen troll bekiabáláshoz hasonló, egyszavas megjegyzés, ha ezeket kiszűri a rendszer, és a végén csak az értelmes gondolatok maradnak fenn, akkor ez egy nagyon hasznos funkció lesz.
Sajnos jelenleg csak az angol nyelvet támogatja, de vélhetően minden nyelven elérhető lesz idővel. Az MI-t más területen is alkalmazza majd a YouTube, a normál videókhoz is jöhet a kommenteket zanzásító, összefoglaló funkció, a Dream Screen megoldással pedig szöveges parancsok alapján bárki generálhat majd magának fotót, mozgóképet, amit beilleszthet saját videójába, akár háttérként, akár más módon.