Számos tényező járul hozzá egy kiváló légitársaság sikeréhez – hatékonyság, pontosság, remek fedélzeti snackek és filmválaszték –, de mi lehetne jobb útmutató a legjobbak felé, mint egy ügyfél-elégedettségi felmérés?
A légitársaságokat és repülőtereket értékelő weboldal, a Skytrax közzétette éves légitársasági rangsorát, a World Airline Awards az utasok online értékelései alapján rendezte sorba a cégeket.
Tavaly a legjobbnak járó címet a Singapore Airlines szerezte meg, 2024-re viszont egy másik társaság került az élre, a képzeletbeli koronát a Qatar Airways nyerte el. Ezzel mondhatni helyreállt a világ rendje, hiszen 2023 előtt a Qatar Airways hét alkalommal kapta meg a legjobbnak járó elismerést.
“Ez egy büszke pillanat a Qatar Airways számára, és megtiszteltetés számomra, hogy keményen dolgozó kollégáimmal osztozhatunk ebben az elismerésben” – nyilatkozta Badr Mohammed Al-Meer, a Qatar Airways csoport vezérigazgatója.
A második helyen a tavalyi győztes a Singapore Airlines végzett, a dobogó harmadik fokát pedig az Emirates csípte meg. Az ázsiai és közel-keleti légitársaságok összességében jól szerepeltek, hét helyet szerezve meg a top 10-ben, míg az európai légitársaságok a másik hármat hozták el, így néz ki az első tíz sorrendje.
A világ 10 legjobb légitársasága 2024-ben:
A teljes top 100-as listát megtekinthetik a Skytrax World Airline Awards weboldalán, de a Wizzairt idén hiába keressük (tavaly a 87. helyet sikerült elérni), idén a hazai kötődésű társaság nem fért be a legjobb százba.
Ez a rangsor nemcsak a légitársaságok teljesítményéről ad átfogó képet, de tükrözi az utasok változó igényeit és elvárásait is. Az ázsiai és közel-keleti légitársaságok dominanciája rámutat arra, hogy ezek a régiók különösen nagy hangsúlyt fektetnek az utasélmény folyamatos fejlesztésére, amit tudatosan hagynak el a fapados társaságok, amelyek egy dologra koncentrálnak: a versenyképes, alacsony jegyárakra.