Bár a legtöbb utazás a legendás athéni Akropolisz lábánál kezdődik, egy igazi görögországi élmény nem teljes a mesés szigetek felkeresése nélkül. Ezeknek a szigeteknek az elérése azonban nem mindig egyszerű: ha nem bérlünk magánrepülőt vagy nem rendelkezünk saját jachttal, akkor marad a zsúfolt komputazás. Idén nyáron azonban megváltoznak a dolgok!
Májusban egy athéni székhelyű légi közlekedési vállalat elindította az ország első – és egyetlen – kereskedelmi helikopteres szolgáltatását, a Hopert. Az eddigi charterjáratokkal ellentétben a Hoper menetrendszerű járatokat indít Athénból az Égei-tenger gyöngyszemeihez.
A helikopterjáratok Athénból kevesebb mint 45 perc alatt érik el Míkonoszt, Szantorinit, Antiparoszt, Folegandroszt, Íoszt, Keát, Patmoszt, Szifnoszt, Spéceszt és Tínoszt. Ezekre az úti célokra már online előre lefoglalhatók az egyirányú vagy retúrjegyek, amelyek ára 160 dollártól 375 dollárig terjed (60 ezer és 136 ezer forint).
„Nyilvánvalóvá vált, hogy a repüléssel jelentős időmegtakarítást érhetünk el, és ha megosztjuk a költségeket más utasokkal, az ár sem olyan vészes”
– mondta Dimitrisz Kosszifasz, a Hoper ügyvezetője a Robb Reportnak.
Tegyük fel, hogy Athénból Patmoszra szeretnénk menni. A Hoperrel ez még nem közvetlen járat: Athénból Míkonoszra kell repülni, majd onnan tovább, ami körülbelül másfél órát vesz igénybe. De mi az alternatíva? Egy éjszakai kompozás, amely 9-10 óráig tart! Ha kereskedelmi repülőjáratot is választunk egy másik szigetre (például Míkonoszra), azután még mindig taxival kell “ugrálni” a kikötők között, és utána komppal tovább menni. Hasonló a helyzet Folegandrosszal és még számos szigettel a régióban.
A Hoper egyelőre öt helikopterből – 3 vagy 4 utasfogadására alkalma Robinson R44 és R66 modellek – álló flottával működik.
“A jómódú emberek, akiknek van házuk valamelyik szigeten, általában repülővel utaznak, majd a saját hajójukkal folytatják útjukat, vagy közvetlenül Athénból indulnak hajóval. A helikopter sokkal hatékonyabb költségek és idő szempontjából” – mondta a cégvezető, megjegyezve, hogy a hajók üzemanyagköltsége önmagában meghaladhatja egy helikopteres repülés árát.
Míg a népszerűbb szigetek, mint Míkonosz és Szantorini, talán nem érzékelik az új légiszolgáltatás hatását, a kisebb, nehezen elérhető szigetek mindenképp profitálnak belőle. Mostantól semmi sem akadályozza a turistákat, hogy a mindig zsúfolt Szantorini helyett a kevésbé ismert, érintetlenebb szigeteket válasszák.