Life Kovács Miklós 2024. 07. 13.

Már egyetlen ember se kell a kínai szupergyárba

A Xiaomi új üzeme csendes, sötét hely, ahol nincs morgolódó szalagmunkás, se műszakvezető, szüneteket sem kell beiktatni.

Senki sincs a Xiaomi legmodernebb üzemének területén, mert az teljesen automatikusan gyártja a legújabb mobiltelefonokat, sőt diagnosztizálja, azonosítja saját hibáit, problémáit, és a legújabb technológiával optimalizálja a termelést. 

Peking peremén, Csangpingben található a 80 000 négyzetméteres, vadonatúj gyár, amely már egy másik, hasonló üzem felskálázott, nagyobb méretű verziója. “Tizenegy gyártósorunk van” – mondta a Xiaomi alapítója, Lei Csün egy rövid videóban. “A kulcsfontosságú gyártási lépések száz százalékig automatizáltak, a teljes gyártást, üzemeltetést saját fejlesztésű szoftver vezérli.” 

Az új gyárban az összecsukható MIX Fold 4 és MIX Flip készülékeket rakják össze a gépek, méghozzá szédítő tempóban, három másodpercenként egy darab a norma, a nap minden órájában. A GizmoChina szerint a létesítmény a legapróbb porszemtől is mentes, teljesen tiszta környezetet biztosít a gyártáshoz, ezért az egyetlen, emberi alkalmazottakkal működő irányítószobában is steril ruhában ülnek a termelést felügyelő szakemberek. 

Hasonló, emberi beavatkozás nélkül működő gyáregységek eddig is előfordultak, de a Xiaomi újítása a mesterséges intelligenciával működő vezérlés, ami a fejlesztést, optimalizálást, javítást is kiveszi az emberek kezéből. 

A rendszer alapvető jellemzői tényleg sci-fi-filmbe illőek:

  • Önálló működés: A rendszer képes önállóan érzékelni, döntéseket hozni és végrehajtani feladatokat.
  • Problémamegoldás: Automatikusan diagnosztizálja és kezeli a gyártósoron felmerülő problémákat.
  • Folyamatoptimalizálás: Folyamatosan javítja a gyártási folyamatokat a hatékonyság növelése érdekében.
  • Teljes körű digitális menedzsment: Az egész gyártási folyamatot felügyeli a nyersanyagok beszerzésétől a késztermékek kiszállításáig.
  • Önfejlesztő képesség: A rendszer képes tanulni és fejlődni a tapasztalatai alapján.

Azt azonban nem árt megjegyezni, hogy az ilyen márkák által közölt hírek marketing üzenetet is tartalmazhatnak vastagon, a valódi teljesítmény és hatékonyság megítéléséhez független beszámolókra lenne szükség.

Forrás: New Atlas
Kép(ek) forrása: X/Lei Jun