Friss tesztükben megmutatták, hogy jó úton haladnak az 1000 km/órás végsebességre képes maglev jármű forgalomba állításához. A demonstrációs tesztet Észak-Kína Sanhszi tartományában végezték el a China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) mérnökei, a kínai napilapok különböző jelentései szerint a demonstrációs teszt sikeres volt, elérte a kívánt eredményeket.
Akárcsak az idei első demonstráció során, ebben az esetben is már egy alacsony vákuumú csővezetékben gyorsították a járművet, egy két kilométer hosszú szakaszon. A mért adatok pedig kecsegtetőek, minden rendszer megfelelő módon működött, a vonat bírta a terhelést, képes volt a biztonságos megállásra, és tudta kezelni az útvonal kanyarulatait is.
Az alacsony vákuum 0,001 és 0,3 bar közti légnyomást jelent (tengerszinten a mindennapokban 1 bar a természetes légnyomás), ebben a ritka levegős közegben érte el a rekordsebességet az amúgy is gyakorlatilag súrlódásmentesen közlekedő maglev-vonat.
Az idei évben már volt egy sikeres teszt, akkor 623 km/órás tempót értek el. A korábbi maglev-rekord 603 km/óra volt, a hagyományos vonatok leggyorsabbika 574,8 km/órát ment. A CASIC a tesztelés második fázisában tervezi a T-Flight teljes, 1000 km/h-s sebességének elérését, amihez egy körülbelül 60 km hosszú, kiterjesztett pályára lesz szükség. Ez nagyjából 161 km/h-val gyorsabb, mint a világ leggyakoribb utasszállító repülőgépének, az Airbus A320-nak a tipikus utazósebessége.