A Boston Dynamics a robotika úttörője, évekig ámultunk azon, mit értek el fejlesztőlaborként. Robotjaik járták az erdőket, ugráltak és szaltóztak, de egy ponton úgy tűnt, beérte őket a konkurencia.
Kiemelkedő ellenlábasuk a kínai Unitree által fejlesztett G1, amely több játékszernél, négyujjú kezével egész finom mozgásokra képes, úgy hadonászik a bottal, mint egy utcai harcos, karatemozdulattal veri le az üvegpalack kupakját, és ha kell, diót tör vagy vezetéket forraszt.
Félig kamu, de azért a Tesla is fejleszti a saját megoldását, a nagy ipari óriások pedig epekedve várják, hogy végre jöjjenek a 0-24 órában dolgoztatható, szakszervezetet hírből sem ismerő gépemberek.
A cég már a második generációs humanoid konstrukciót csiszolja, és ahogy eddig látszik, ez lesz az igazi nagy durranás. Az immár a Hyundai tulajdonában lévő vállalat nem titkolja, hogy hosszú távú céljuk az, hogy az Atlas a nehéz, veszélyes vagy monoton munkákban az emberi dolgozók partnere legyen. A robot fejlesztése során különös hangsúlyt fektetnek az együttműködő képességre és arra, hogy a gép biztonságosan végezze feladatait emberi környezetben.
Most pont ezt mutatták meg a gyakorlatban, és amit látunk, az már tényleg aggasztó lehet a gyári munkások számára. A robot ugyanis a cég szerint csak egy listát kapott a tárolók helyéről, amelyek között az alkatrészeket mozgatni kell, de ezt követően teljesen autonóm módon találta ki a mesterséges intelligencia és a szenzorok segítségével, hogyan kell elvégezni a feladatot. Ez az önálló működés gépi tanulási modellekre épül, amelyek lehetővé teszik számára, hogy felismerje és reagáljon a környezet változásaira, például a mozgó objektumokra és az akadályokra.
Tehát már nem áll meg, és vár nyálcsorgatva, ha leesik egy alkatrész, és azt nem az előre programozott térbeli koordináták szerint meghatározott helyen találja. Ezeket elvileg megoldja, ezzel a fejlesztéssel az Atlas egyre közelebb kerül a valódi, ipari alkalmazásokhoz, és Boston Dynamics kiemeli, hogy ez az új, teljesen elektromos motorokkal mozgó változat már kisétálhat a laborból.
Ez nagy fegyvertény, eddig a feladatvégző robotokat általában vagy precíz, előre beprogramozott lépésekkel irányították, melyektől nem tudtak eltérni, vagy pedig távolról, emberek irányították a mozdulatokat. Ezért is volt a “Fully Autonomous” felirat a Boston Dynamics Atlas robotjáról szóló videón, szemben a Tesla Optimusszal, amelynek bemutatóján kiderült, hogy a robotot távolról, emberi operátorok irányították.