Ha van intézmény, amely definíció szerint ismeri a “gazdag” kategória kritériumait, az csak a bank lehet. Nekik tudni kell, kinek mennyit ér a pénze, ha profitot akarnak termelni. Napjainkban kötelező kellék a bankszámla, nem a gazdagok játéka a feltűnő bankkártyák villantása. Rég elmúltak azok az idők, amikor a bankok csak a milliomosok kegyeit keresték, betörtek a fintech cégek, amelyek folyamatosan bővítik online szolgáltatásaikat.
De ne gondold, hogy mindenki egyenlőként indul a startvonalon. A német Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) szerint a bankok három fő kategóriába sorolják ügyfeleiket, attól függően, hogy mennyi pénzt tudnak felmutatni.
Meglepő módon a bankok nem feltétlenül a szupergazdagokra hajtanak. Egy, a Focus magazin által idézett tanulmány szerint a pénzintézetek számára az ideális ügyfél az, aki a hat számjegyű középtartományban mozog. Miért? Mert velük jár legjobban a bank: a tanácsadás és az elérhető jutalék aránya ebben a kategóriában a legkedvezőbb.
Egymillió euró felett a bankoknak már több energiát kell belefektetniük, hiszen ezek az ügyfelek gyakran bonyolultabb pénzügyi megoldásokat várnak. A szupergazdagok milliárdokkal gazdálkodnak, ők már csak pár ezren vannak Németországban, és az ő igényeik túl bonyolultak ahhoz, hogy a tömegigényekre szakosodott bankok érdeklődését fenntartsák.