
Számos olyan település van a világon, ahol a többség ugyanarra az iparágra szakosodott. Azt azonban nem gondoltuk volna, hogy a mezőgazdaságra épülő falvak vagy az ipar- és bányavárosok mellett van olyan település is a Földön, mely egy az egyben a közösségi médiából és a tartalommegosztásból él.
Ennél is meglepőbb, hogy ez a település nem a Szilícium-völgyben fekszik, hanem Indiában. Egy kis faluról, a Cshattíszgarh államban fekvő Tulsiról van szó, melyet YouTube-faluként is lehetne emlegetni, ugyanis fő bevételi forrásuk a videómegosztó oldal. Ha úgy nézzük, akkor a 4000 lelkes lakosságnak csak a negyede, kb. 1000 fő mondható hivatásos youtubernek, de szórakoztató videóikban rendre felbukkannak más falusiak is, akik szereplésükért pénzt kapnak. Gyakorlatilag nincs ember a településen, aki ne lett volna már benne legalább egy produkcióban.
A falu élete 2018-ban vett modern fordulatot, amikor egy helyi férfi elindította saját YouTube-csatornáját. Ez a ma 127 ezer feliratkozóval rendelkező oldal teret biztosított a kreatív gondolatok kiélésére, ráadásul meg is találták nézőközönségüket. Az érintett családok eleinte aggódtak amiatt, hogy az internet világa mennyire beszippantotta a készítőket, de az első összegek utalása után után változtak a vélemények.
Mint a BBC írja, a helyiek szerint a YouTube által hozott pénz átalakította a helyi gazdaságot. Nem csak a bevételek nőttek, de a társadalmi különbségek is csökkentek: számos nő is munkához jutott ezzel, akiknek korábban kevés előrelépési lehetősége volt az apró faluban.