
Minden boltra jellemző, hogy marad ki élelmiszer, amit nem vesznek meg a vásárlók, ezeket pedig ki kell dobni, ha lejár a minőségmegőrzési idejük. Az üzletláncok törekednek arra, hogy az ilyen termékek száma csökkenjen, és többféle módon próbálnak fenntarthatóbbak lenni. Van, ahol a lejárathoz közeli termékeket karitatív célokra ajánlják fel, máshol a bolton belül külön szekcióba helyezik leértékelve. Megjelentek már az olyan online szolgáltatások is, melyek lényege, hogy a vevő egy bizonyos összegért kap egy csomagot ezekből a termékekből.
A lehetőségek tárházát nemrég a Tesco is bővítette. Hazájában, az Egyesült Királyságban, ahol 3700 üzlettel rendelkezik, kísérleti jelleggel olyan rendszert vezettek be, melynek keretében
A dolog úgy működik, hogy a lejárat napján is még megmaradó termékeket a bolt zárásához közel, este fél 10-től ingyen elviheti, akinek kell – feltéve, ha a jótékony szervezetek vagy az üzlet dolgozói visszautasítják a felajánlást.
Mint a BBC írja, a briteknél több nagy üzletlánc is vállalta, hogy 2030-ra megfelezi a kidobott étel mennyiségét. A Tesco 2017 óta 18 százalékos csökkenésnél tart.