
A repülés világa mindmáig sokaknak varázslatos, még úgy is, hogy a közlekedés ezen módja minden korábbinál elérhetőbb. Az olyan furcsaságok vagy különlegességek azonban fenntartják ezt a képzetet, mint amilyet például a Helsinki-Tokió útvonalon tapasztalhatnak az utazók.
A finn és a japán fővárost több közvetlen járat is összeköti, azonban fejvakarásra adhat okot az, hogy minden másnap pár perces különbséggel indul két járat,
Érdemes persze hozzátenni, hogy a Finnair az újabb Airbus A350-900-assal szokott repülni, míg a Japan Airlines a Boeing 777-300-ER-t veti be az útra, azonban nem ebben kell keresni a fő különbséget.
A titok nyitja a hátszél. Noha a japánok a legrövidebb utat választva, az Északi-sark felé repülve közelítenek az amerikai kontinens felé, errefelé gyakran van szélcsend. A finnek ellenben akkorát kerülnek, hogy még Magyarország felett is látni őket. Amikor azonban keletre fordulnak, Románia felé, és átrepülnek a Fekete-tenger, majd az egykori szovjet tagköztársaságok és Kína felett, folyamatosan őket segíti a Föld ezen övén általános nyugati szél.
A Finnair repülője június 15-én 18:58-kor szállt fel, és 12 óra 34 perc alatt ért célba a hosszabb úton
A látszat csal: a gömb alakú Földön ez a legrövidebb utak egyike Helsinkiből Tokióba. A Japan Airlines gépe 18:56-kor szállt fel, útja pedig 13 óra 30 percig tartott
Ennek is köszönhetően a Finnair gépre rendre 500, gyakran 550 csomó (926-1018 km/óra) feletti sebességgel haladhatott úti célja felé, míg a másik járat csak ritkán lépte át a bűvös 500-as álomhatárt.