A nagyvárosokban megszokhattuk, hogy szüntelenül reklámokkal bombáznak minket. A harsány állításokat harsogó és villogó fényekkel közvetítő óriásképernyők szinte már az utcáink alapelemeivé váltak – sőt, egyes helyeken például a londoni Picadillyn, a New Yorki-i Times Square-en, a tokiói Shindzsukuban a hirdetések egyenesen nevezetességnek számítanak.
Most vasárnap azonban a hirdetőtáblák világszerte kissé másképp festhetnek, egy hatalmas globális kampánynak köszönhetően, amely a békét és a harmóniát hivatott népszerűsíteni. A kampány neve Essays for Peace (Esszék a békéért), mely idén második alkalommal tér vissza, a béke szeptember 21-i világnapja alkalmából. Mivel idén 250 város vesz részt benne, igazán lenyűgöző látványra számíthatunk.

A világ 250 városában több mint 15 000 képernyőn „reklámcsend” lesz, a harsogó hirdetéseket egyetlen égő gyertya képe váltja fel – ezzel jelezve a világ eddigi legnagyobb békemeditációját.
Kisebb és nagyobb képernyők egyaránt részt vesznek az akcióban (öt percre, délben vagy éjfélkor), de a kezdeményezés epicentrumának a szervezők a londoni Piccadilly Circust nevezték meg. Itt a gyertya 10 percen keresztül lesz látható, helyi idő szerint déli 12 órától.
A cél az, hogy a kép minél több képernyőt, legyen az kicsi vagy nagy, köz- vagy magántulajdonú, ellepjen. Bárki csatlakozhat a saját eszközein – legyen az telefon, laptop, táblagép vagy TV –, vagy akár úgy is, hogy a meditáció idejére megváltoztatja az Instagram-profilképét.