Legújabb gépük pedig csak tovább erősíti ezt a benyomást. A G800 először 2021-ben került reflektorfénybe, azóta pedig komoly tesztprogramot teljesített, mivel a gyártó minél előbb szeretné piacra dobni.
Már három éve hangoztatja a Gulfstream, hogy a G800 lesz a valaha gyártott leggyorsabb és egyben a legnagyobb hatótávolságú gépük. Számokban ez azt jelenti, hogy 0,85-ös Mach sebességgel (kb. 1050 km/óra) képes repülni, és egy feltöltéssel 14 816 km-t is megtehet akár 15 545 méteres repülési magasságon.
A G800 tesztprogramja 2022 nyarán kezdődött. Egy repülő esetén ezt nem lehet félvállról venni, ezért csak idén került sor arra a tesztre, amely során az első „felszerelt” G800 is a levegőbe emelkedett.
A „felszerelt” kifejezés a Gulfstream esetében azt jelenti, hogy ez a tesztgép – a flottában a harmadik – már belső kabinkialakítással rendelkezik, s így a fedélzeti berendezéseket, bútorokat és belső dizájnt is próbára tették. Az első ilyen próbaút november 27-én történt, a repülőgép akkor 1 óra 41 percig tartózkodott a levegőben. Ez idő alatt elérte a 0,91 Mach sebességet is (kb. 1124 km/óra), meghaladva a tervezett utazósebességet.
Mivel magánrepülőgépről van szó, a G800 belső tere sokféleképpen konfigurálható, akár négy lakózónát is kínálva, vagy 19 személyes luxus-utasszállítónak kiépítve. Az egyik elrendezés még azt is lehetővé teszi, hogy tíz fő számára kényelmes fekhelyet biztosítsanak.
A gép konyhája minden szükséges felszereléssel rendelkezik – pultokkal, hűtőkkel, italautomatákkal, főzőeszközökkel és tárolóhelyekkel. A személyzetnek külön kabinrésze van, hogy ne zavarják az utasokat.
A Gulfstream szerint a kabin légellátásában nincs recirkulálás, a levegő 100%-ban friss, ráadásul plazmaionizációs rendszer is tisztítja. Természetes fényt 16 panorámaablak biztosít, amelyek a legnagyobbak ebben a kategóriában. A vállalat közölte, hogy a kabin belső tesztprogramja folytatódni fog, és a fedélzeten mindent számos különböző repülési szituációnak vetnek alá, az éjszakai utaktól a turbulenciáig.
Az nem teljesen tisztázott, mikor lép ténylegesen szolgálatba a Gulfstream G800, de az biztos, hogy a magángép nem lesz olcsó – az előzetes várakozások szerint egy ilyen gép ára meghaladja a 70 millió dollárt, ami átszámítva körülbelül 24,5 milliárd forint.