
Még az autósport csúcsán, a Forma-1-ben sem mondható szokatlannak, hogy a pilóták “a nézőkkel együtt”, menetrend szerinti járatokon utazzanak egyik helyszínről a másikra. A legutóbbi futamgyőztes Oscar Piastri is így tett a Kínai Nagydíjat követően, bár benne van az is a pakliban, hogy csupán még nem keresett annyit, hogy összejöjjön neki egy magángépre való.
Max Verstappen esetében nem ez a helyzet. A négyszeres Forma-1-es világbajnok a sportág legjobban kereső pilótáinak élmezőnyében szerepel már jó ideje, és az utóbbi időben ennek megfelelően költötte is pénzét. Vett például egy szuperjachtot, melyet a First Class is bemutatott, de egy Dassault Falcon 8X magángéppel is gazdagította gépparkját.
Az új repülő, mely 58 millió dollár (21,3 milliárd forint) körüli árcédulával rendelkezik, kiszorította az előzőt a helyéről. A Dassault Falcon 900EX-et, mely “feleslegessé vált”, korábban Sir Richard Branson, a Virgin-cégcsoport feje használta – tőle vette a repülőt még Verstappen 2020-ban. Megvásárlása után hamar feketére is mázoltatta a repülőt, díszítésként pedig az oroszlános logója által inspirált narancssárga sáv került rá. A holland a legtöbb versenyhelyszínre ezzel utazott, így hazánkba, a Magyar Nagydíjra is.
A 900EX belterére nem lehet panasz: a beépített kávégép, mikrohullámú sütő és hagyományos sütő mellett 12 utas is elfér benne. Verstappen gyakran fuvaroztatta is repülőjén a Forma-1-es mezőny több tagját, a 850 km/órás csúcssebességnek hála pedig gyorsan el is repülhettek a pilóták A-ból B-be.
Verstappen új gépe azonban így is szintlépés az előzőhöz képest. A modell 15 százalékkal takarékosabb, és akár 11 945 kilométerre is eljuthat egy tank üzemanyaggal, nem kell 8336 km után leszállni, mint a 900EX-szel. Arról nincs infó, hogy a holland mennyiért árulja a gépet, de napjainkban egy ilyen repülő átlagára 10 millió dollár (3,7 milliárd forint) körül mozog – egészen aprópénz az új modell árához képest.