Az élet egyre több területére tör be a 3D-nyomtatás technológiája, mellyel olyan új ötletek is kivitelezhetőek, melyek hagyományos gyártási módszerekkel nem, vagy csak drágán lennének megoldhatók. A divatipar is kezdi felfedezni magának az ebben rejlő lehetőségeket.
Élen jár a módszer alkalmazásában a Zellerfeld nevű cipőgyártó, amely csak és kizárólag 3D-nyomtatással készíti a sneakereit. Ez eddig nem újdonság, már évek óta dolgoznak a módszerrel a nagy divatmárkák is, teljes cipőket azonban csak elvétve készítenek így. Ezek a lábbelik nem hétköznapi darabok: azonnal magukra vonják a figyelmet neonszíneikkel, valamint mintázatukkal, utóbbiakban részleteiben látszik az is, hogyan építi fel a cipőt szintről szintre hőre lágyuló műanyagból a 3D-nyomtató.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A műanyag szó ne tévesszen meg senkit: olyan alapanyagból készült a Zellerfeld cipője, melyet a gyártó állítása szerint teljes egészében újra tud hasznosítani, a megunt és visszaadott cipőkből pedig egy vadiújat tud készíteni.
Maga a lábbeli egyébként nem kemény, inkább szivacsos, emellett mosógépben is mosható, gyorsan szárad és ellenáll a szagoknak. Gyenge pontjai nincsenek, tekintettel arra, hogy a cipő minden része ugyanabból az anyagból készült, sehol egy ragasztócsepp, ami összefogjon két elemet.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A cipőt szinte a vevő lábára öntik, a megrendelés ugyanis úgy zajlik, hogy a vásárlónak először le kell töltenie a márka alkalmazását, majd be kell szkennelnie a lábát a telefon kamerájával. Ezt követően indul meg a pontosan a lábra illeszkedő cipő gyártása, mely a vevő által személyre szabott kinézetű dobozban érkezik.
Számos neves dizájnerrel és tervezőstúdióval is együtt dolgozik már a Zellerfeld, a cégnél bíznak abban, hogy a környezetet kevésbé terhelő cipőik egyre több emberhez jutnak el. A nem hagyományos dizájn mellett ebben a vételár jelentheti az egyetlen akadályt, a cipők ugyanis 250-350 dolláros (88-124 ezer forintos) összegekért kaphatók.
Nyitókép: Getty Images