Style Kovács Miklós 2023. 03. 30.

A virtuális valóságban fog ruhákat árulni a Gucci

A Gucci diktálni akarja a trendet, és az egyik első divatmárkaként a virtuális valóságban, vagyis a metaverzumban fogja árulni termékeit.

Fénysebességgel robogunk egy olyan jövőkép felé, amiben az általunk ismert fizikai világ és a virtuális terek határai összemosódnak. Ebbe az irányba haladnak a nagy világcégek is, és a kockázatot vállaló, elsőként lépő vállalkozások nagyot nyerhetnek. 

A Gucci pedig nyerni akar, épp ezért több éves együttműködést jelentettek be a blokklánc technológiában komoly névnek számító Yuga Labs vállalkozással. A Yuga Labs neve sokaknak még ismeretlenül hangzik, de a grafikai NFT-k világában ők igazi úttörőnek számítanak, az egyik leghíresebb kollekció, a Bored Ape Yacht Club mögött is ők álltak. 

Komoly, hosszútávú együttműködés körvonalazódik a Yuga Labs és a Gucci között

Komoly, hosszútávú együttműködés körvonalazódik a Yuga Labs és a Gucci között

A két cég együttműködésének részletei még nem ismertek, de a Business of Fashion értesülései alapján hosszútávú, több éves projektet írtak alá, amiben a Gucci márka exkluzív, virtuális ruházatot fog készíteni a Yuga Labs saját metaverzumához, az Otherside projekthez, valamint közösen piacra dobnak majd egy NFT-kollekciót is.

A Gucci számára ez egy megkezdett út következő állomása, tavaly már kísérleteztek a kiterjesztett valóságba tartozó AV, VR modellekkel, piacra dobtak egy alig ötezer forintos cipőt is. Gucci szinten fillérekbe került, de ugye, ezt a modellt csak a mobileszköz képernyőjén, a megfelelő applikáción keresztül lehetett megjeleníteni, valahogy így:

Csak a mobil képernyőjén jelent meg az olcsó Gucci cipő

Csak a mobil képernyőjén jelent meg az olcsó Gucci cipő

Ezt a cipőt a VR Chat nevű népszerű online játékfelületén, illetve a Roblox nevű játékszolgáltató világában is fel lehetett húzni, a jövőben érkező kollekció is hasonló lesz. Gyakorlatilag a játékokban, virutális térben használt karakterünknek vehetünk új “ruhákat” a jövőben a Guccitól. 

Más világcégek viszont pont ellenkezlőeg gondolnak a virutális valóságra, a Disney szerint jelenleg zsákutca a technológia, és ők inkább nem fejlesztenek ebbe az irányba, sőt teljesen visszavonulnak erről a területről. A világcég következő elbocsájtási hulláma során hétezer embert küldenek el, és ezzel bezárják a metaverzum részlegüket is, mind az ötven munkatárstól elbúcsúznak.

Forrás: Robb Report
Kép(ek) forrása: Getty Images, Gucci