Nagy figyelem irányul Magyarországra ezekben a napokban, július 21. és 23. között rendezik ugyanis a Forma-1-es Magyar Nagydíjat. Az esemény nem csupán a sportágat szerető közönséget érdekli, ilyenkor a szponzorok is kitesznek magukért, és ők is próbálják felhívni magukra a figyelmet.
Mindezt személyesen is átélhettem a mogyoródi hétvége “nulladik napján” csütörtökön, ugyanis a Hugo Boss meghívott bennünket egy különleges, Duna feletti partira. A Stopper Úszóházban a hazai sztárvilág színe-java felbukkant, a legkülönlegesebb vendég azonban egyértelműen a Forma-1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az Aston Martin spanyol versenyzője motorcsónakkal érkezett a helyszínre a Dunán. A sztárvendég viszonylag sietősre vette a dolgot, de a színpadi beszélgetésbe belefért, hogy bejelentsék:
Az együttműködés részleteiről cikkünk megjelenéséig nem derültek ki pontos részletek, de várhatóan különféle reklámmegjelenésekre számíthatunk majd 2005 és 2006 legjobbjától. Alonso számára egyébként nem új sem a Boss-szal való együttműködés, sem a divatszakma közelebbi ismerete: a jövőre százéves márkával már 2007-ben is dolgozott együtt, ugyanis akkor a Boss éppen a McLaren szponzora volt az F1-ben, így adott volt a kapcsolat – ahogy most is az Aston Martin esetében. Emellett a pilóta néhány éve társalapítóként létrehozta a Kimoa nevű spanyol ruhamárkát.
Kicsit bonyolultnak tűnhet az ismert márka nevezéktana, de a magyarázat egyszerű. Annak idején – konkrétan 1924-ben – Hugo Ferdinand Boss megalapította ruhagyárát. Ezen cég alá tartozik a két fő márka, a Hugo és a Boss.
A nagy gazdasági világválság idején csődbe ment a cég, de talpra tudott állni, ezzel egy időben azonban a náciknak is elkezdett bedolgozni a német márka, egyenruhákat terveztek és készítettek.
A második világháború végével új tulajdonossal sikeresen újjáépítették a cég imázsát, és Niki Lauda révén már az 1980-as években elkezdték F1-es terjeszkedésüket. Hivatalos csapatszponzorként 1987 óta vannak jelen az autósport csúcsán: előbb a McLaren, majd a Mercedes, tavaly óta pedig az Aston Martin autóit díszítik logóik.
A divat és a motorsport kapcsolata igencsak szerteágazó: ha a speciálisan versenyzésre készített ruhákat, sisakokat és kesztyűket készítő cégeket kivesszük a sorból, akkor is találunk a jelenlegi mezőnyben rengeteg ilyen jellegű kapcsolatot. Ikonikus például a versenycsapatok és az óramárkák együttműködése, de ha a ruhákra koncentrálunk, megkerülhetetlen a Mercedes és a Tommy Hilfiger közötti kapcsolat. A divatmárka nem csupán szponzorként jelenik meg a Mercedesen, Lewis Hamiltonnal együtt több kollekciót is terveztek már.
Napjainkban jól mennek még a napszemüvegek, bár ezen termékek aranykora az elmúlt két évtized volt, amikor a legtöbb pilótára Oakley vagy Ray-Ban került.