Style Kovács Miklós 2023. 08. 21.

Jelentős változás jöhet az ételek vásárlásában

A gyorséttermek a hatékonyságról szólnak, és ha a mesterséges intelligenciával még tovább lehet pörgetni, esetleg olcsóbbá lehet tenni a termelést, akkor azonnal mindenki alkalmazni fogja.

Egyre bővül azoknak a globális étteremláncoknak a sora, amelyek már mesterséges intelligenciával vezérelt botokat alkalmaznak a rendelések felvételéhez. 

Már megszokhattuk itthon is, hogy egyre kevesebb pénztáros van a gyorséttermekben. Helyettük képernyőn nyomogatva, vagy mobilon előzetesen tudjuk leadni a rendelést, emberi interakcióra szinte nincs is már szükség.

Ezt fokozzák még tovább a hangfelismerő rendszerek, amelyek az autós rendelést is átalakítják. Így már a drive-in sávban gurulva is csak egy géppel fogunk beszélgetni, legalábbis az Egyesült Államokban megfigyelhető trendek alapján.

Az USA-ban ugyanis hasít a SoundHound által programozott hangalapú voicebot, a White Castle már ott tart, hogy 2024 végére száz étteremben fogja bevezetni a használatát. 2020 óta kísérleteznek a technológiával, és nincsenek egyedül, hét nagy étteremlánc próbálkozik hasonló megoldással. 

A SoundHound szerint teljesen automatikus a rendszer, nem igényel emberi beavatkozást a rendelés, ami átlagosan 60 másodpercig tart. 

A tapasztalatok azonban nem csak pozitívak, a McDonald’s rendszerét TikTok-videósok szedték ízekre, és röhögték ki több felvételen. Úgy tűnik, nem mindig zökkenőmentes a rendelés, főleg, ha valakinek egyedi kívánságai vannak, vagy nem fogalmaz egyértelműen. A @typical_redhead_ nevű felhasználónak például rádobott a rendelésre pár tucat csibefalatot amivel a végösszeg 87 ezer forint lett volna. 

Tesztel még a Taco Bell, de a hazánkban kevésbé ismert láncok is, mint például a Popeye’s, vagy a Checkers & Rally’s. Utóbbi 390 étteremben vezeti be a szolgáltatást év végéig, és a folyamat megállíthatatlannak tűnik, hiszen a videósok által rögzített hibák száma elenyésző. 

Az esetek nagy többségében tökéletesen végzi a munkáját a hangfelismerő mesterséges intelligencia, sőt, a tapasztalatok szerint sikeresen értékesíti a drágább menüket, kiegészítőket, nincs rossz napja, nincs unott hangja, sosem fárad és sosem udvariatlan.

Így szinte biztos, hogy a gyorséttermek kasszás feladatait, a rendelésfelvételt már elvették a robotok, kérdés, hogy a csirkeszárnyakat mikor fogják kisütni.

Forrás: Insider
Kép(ek) forrása: Getty Images