Az idei Renaissance World Tourt megelőzően Beyoncé legutóbb 2018-ban turnézott, akkor férjével, a producer/rapper Jay Z-vel közösen. A 2023-as világkörüli koncertsorozattal az énekesnő a 2022-ben megjelent Renaissance című új albumát mutatta meg a közönségnek, persze a régi klasszikusokkal egyetemben. A turné Stockholmban kezdődött, majd Brüsszel, London, Barcelona, Marseille és Amszterdam következett, majd visszatért az Egyesült Államokba. A világ 57 stadionjában élvezhették a show-t.
A Renaissance World Tour minden egyes állomásán olyan show-műsort kapott a nagyérdemű, amilyet nem sok szólóénekes képes villantani. Beyoncé a koncertek alatt többször ruhát cserélt, valóságos divatbemutatót varázsolva a színpadra. Fellépőruháit egytől-egyig neves divattervezők készítették, szóval nem akármilyen öltözetben szólalt meg a Single Ladies, a Crazy in Love vagy a Partition.
De inkább nézd meg:
A Courrèges bodysuit combig érő Gedebe-csizmával és Tiffany & Co-ékszerekkel volt kiegészítve.
A csillogás és a flitterek állandó téma volt a turnén. Ezt a kézzel készített PatBO-ruhát a vancouveri fellépésen viselte.
Ez a Loewe-ruha a stockholmi nyitókoncerten debütált – naná.
David Koma divattervező holografikus miniruhája. A táncosoknak is ő tervezte a szettet.
Beyoncé Amszterdamban lépett színpadra Iris van Herpen lélegzetelállító, 980 különböző formából, Swarovski-kristályokból és üvegorganza-köpenyből összeállított ruhakölteményében. A ruhán 12 ember dolgozott 700 órán keresztül.
A piros Ferragamo-ruhát Maximilian Davis fekete divattervező készítette. Az énekesnő a színpadon számos fekete tervezőt támogatott, köztük Olivier Rousteinget a Balmain-tól, Ibrahim Kamarát az Off-White-tól és LaQuan Smith-et is.
Sokat mutató fekete Gucci-ruha az amszterdami fellépésen.
A Torontóban tartott fellépése során Beyoncé egy Tiffany & Co-ruhát, vintage fülbevalókat és egy egyedi bokaláncot viselt, amelyet a híres ékszertervező, Elsa Peretti álmodott meg. A ruhája kézzel készült, mintegy 45 méternyi hálós szalagból, elkészítése több mint 200 órát vett igénybe.
A Miu Miu által készített együttes egy kristályokkal hímzett topból, strasszos farmerrövidnadrágból és térdig érő rojtos csizmából áll.
Monokróm Marc Jacobs-ruha a New Jersey-i színpadon. Swarovski-kristályokkal díszítették.
Rózsaszín Valentino-összeállítás. A teljes szettet Pierpaolo Piccioli kreatív igazgató kifejezetten az énekesőnet tervezte.
Terepszínű összeállítás, kristályokkal és gyöngyökkel díszítve.
Los Angelesben az énekesnő ebben a pink, szaténból készült, fűzős Gucci-ruhában lépett színpadra, kristály- és gyöngydíszítéssel.
Az egyedi Loewe-ruha melltartó része 3D-nyomtatással készült, egy léggömb megkötött végét idézte.
Beyoncé a kaliforniai Inglewoodban tartott fellépésen a Mugler ezüstös ruháját viselte, amelyet Casey Cadwallader tervező jegyez.
Beyoncé “reneszánsz világturnéja” 461,2 millió dolláros bevétellel (166 milliárd forint) zárta a nyarat, ennél több pénzt még soha nem hozott női előadó turnéja a történelemben. A csúcstartó eddig Madonna volt, a 2008-2009-es Sticky & Sweet turnéjával, amely a Billboard szerint 408 millió dollárt (147 milliárd forint) termelt.
Forrás:
harpersbazaar.com, Instagram
Kép(ek) forrása:
Getty Images