Fontos év volt a 2023-as az Apple mobildivíziójának életében. Nem csupán azért, mert eltűnt a Lightning-csatlakozó az új iPhone-ról hanem azért is, mert
Az almás gyártó az International Data Corporation (IDC) mobileladási statisztikái szerint 234,6 millió készüléket szállított le, ami a piac 20,1 százalékát jelenti. Korábban még nem volt piacvezető az Apple, most először jött ez össze nekik.
Ezzel maguk mögé utasították a Samsungot, amely 2023-ban 226,6 millió okostelefonon adott túl. A dél-koreaiak 2010 óta voltak listavezetők, az első helyet a Nokiától átvéve – ekkor az Apple még az első ötben sem volt.
A két nagy gyártó mögött a harmadik hely a Xiaomié (145,9 millió eladott mobil), a negyedik helyen az OPPO (103,1 millió), ötödikként pedig a Transsion (94,9 millió) végzett.
Az okostelefonok összességében kevésbé voltak kelendőek, mint 2022-ben, a teljes piac 3,2 százalékkal csökkent.