Az Apple évek óta a világ legértékesebb márkája, szóval azon senki nem lepődik meg, hogy ha valamire rákerül a logójuk, az onnantól kezdve méregdrágán fog piacra kerülni. Nincs ez másként a Vison Pro virtuális szemüveg esetén sem, amelynek az ára durván 1,5 millió forint (3500-4000 dollár változattól függően). Most azonban kikerült a netre egy alkatrészlista, azok áraival együtt.
Az Omdia független elemző és tanácsadó cég közzétette az első nyilvánosan elérhető, megalapozott becsléseket arról, hogy a fent említett szemüvegek valójában mennyibe is kerülnek az Apple-nek. A cég vezető kutatási igazgatója, David Hsieh becslése szerint a teljes anyagdíj körülbelül 1542 dollárra rúg (560 ezer forint).
A Vision Pro két mikro-OLED kijelzővel jeleníti meg a felhasználó számára a valós és a virtuális világot. Ezek a kettős kijelzők együttesen a headset legdrágább összetevői, 456 dollárba kerülnek (165 ezer forint). Egy másik külső kijelző körülbelül 70 dollárba kerül (25 ezer forint). Ez azt jelenti, hogy az Omdia becslése szerint a készülék kijelzői a készülék teljes anyagköltségének körülbelül 35 százalékát teszik ki.
A második helyen a szilícium áll; az M2 chip és az R1 processzor együttes költségbecslése 240 dollárra rúg, ami a készülék teljes anyagköltségének alig több mint 15 százaléka (87 ezer forint).
A Facebook mögött álló cég már az Apple előtt elkészítette a maga VR/AR-szemüvegét, a MetaQuest és már a negyedik generációnál jár. A Meta és az Apple készüléke is lehetővé teszi, hogy a szemüveggel használt alkalmazások a “való világban” lebegjenek a szemünk előtt, de a Quest 3 egyszerre csak egy alkalmazást tud futtatni, míg a Vision Pro párhuzamosan többet is. A Quest 3 tartalmaz néhány játékot, fitneszalkalmazást és kreatív eszközt, amelyek a falakat és a padlókat portálokká és játszóterekké varázsolja, de nem túl sokat. Az Apple ellenben tele van ilyen alkalmazásokkal, és a hardver is erősebb a Vision Pro esetében. Mondjuk azt is hozzá kell tenni, hogy a Meta készüléke csupán 500 dollárba kerül (180 ezer forint).
A fent látható anyagszámla nem tartalmazza a gyártás, a szállítás és a marketing költségeit, és nem számol a kutatás-fejlesztés költségeivel sem. Ezekből a becslésekből nem lehet tudni, hogy az Apple mennyi profitot termel minden egyes eladott példányon. Biztos, hogy sokat, de annyit nem, amennyit az anyagköltség sugall.